کد خبر: ۱۷۴۷۲۷
تاریخ انتشار:۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
ناطق نوری:
در قصه برجام بسیار درست و عاقلانه عمل کردیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در قصه برجام ما بسیار درست عمل کردیم و تصمیم بسیار عاقلانه ای گرفتیم و رهبر انقلاب هم هوشمندانه هشدار داد که بروید و مذاکره بکنید اما بدانید که آمریکایی ها حقه باز هستند.
ناطقان: حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری عصر امروز (دوشنبه - ۲۶ آذر) طی سخنانی در پنجمین کنگره ملی سربازان صلح که از سوی خانه سرباز صلح ایران برگزار شد، با بیان اینکه عنوانی که برای من در دعوتنامه این برنامه اعلام شده و در آن ما را «آیت الله» خوانده اید، نمی پسندم، گفت: این کار مثل این می ماند که به یک سرباز بگویند ژنرال، من یک طلبه هستم. این گونه القاب ما را مقداری بهم می ریزد؛ وقتی کسی به من بگوید «آیت‌الله»، کم کم بادی به غبغب من می افتد و حال اگر کسی بعد از این به من بگوید «حجت الاسلام» فکر می کنم که او با من چه مشکلی داشته که چنین گفته است. پس از آنجا که این القاب ما را بهم می ریزد از شما خواهش می کنیم که ما را بهم نریزید!

وی با اشاره به اینکه برپایی عدالت از طریق صلح انجام می‌شود نه جنگ، اظهار کرد: من زمانی که قبل از انقلاب منبر می رفتم وقتی می خواستم آیه ای از قرآن را که در آن به پیامبر سفارش شده است که خوش رو باشد، برای مردم تعبیر کنم می گفتم که قرآن به پیامبر می گوید مردم حال قیافه گرفتن ندارند پس برای آنان قیافه نگیر که از پیرامونت دور می شوند.

ناطق نوری با تاکید بر اینکه اسلام دین رحمت و صلح و عدالت است، گفت: فرزندان این کشور هم در سالهای دفاع مقدس، جنگ کردند که صلح را برقرار کنند. این دشمن بود که حمله را آغاز کرد و ملت ایران مردانه ایستادند و دفاع کردند و افتخار آفرین شدند. افتخار من به عنوان یک ایرانی و عاشق ایران این است که این ملت با دستهای خالی نه فقط در برابر صدام که در برابر تمام دنیا ایستادند تا جلوی ظلم را بگیرند و جنگ را متوقف کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ما نتوانستیم تجربه جنگ را به نسلهای بعدی منتقل و برای مردم تبیین اش کنیم، اظهار کرد: از این جهت ما به دفاع مقدس ظلم کرده ایم. حالا اینکه عده‌ای امروز شعار صلح و حقوق بشر در دنیا می دهند، آدمهای دروغ‌گوی، حقه باز و عوام فریب هستند. همانطور که خود آن کشورها از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه از صدام و جنگ با ایران حمایت می کردند.

وی تاکید کرد: من دیدگاهی دارم که شاید منحصر به خودم باشد و کسی قبول نداشته باشد. ولی معتقدم از فردای یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱، جرج بوش اعلام کرد که جنگ صلیبی که جنگ اسلام با مسیحیت است مجددا شروع شد که من همان زمان گفتم که این کار خودشان است که با همکاری اسراییلی ها انجام شد، کما اینکه با وجود داشتن دفتر و اتاق در آن دو برج، هیچ کدام از آن صهیونیست ها کشته نشدند، چون از پیش خبر داشتند.

ناطق نوری ادامه داد: آنان با این کار به دنبال خشن نشان دادن اسلام و مسلمانان و اسلام هراسی را از همان جا آغاز کردند چرا که می ترسیدند انقلاب اسلامی زمینه ساز سایر کشورها باشد و با یک تیر چند نشان زدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنان عده‌ای را دستگیر کردند و در گوانتانامو و ابوغریب آموزش دادند تا خشونت را گسترش دهند و به دست مسلمانان متحجر، خشن ترین جنایات را مرتکب شدند، حالا هم در منطقه از آنان حمایت می کنند و نمی گذارند سوریه امنیت داشته باشد.

وی با اشاره به موضوع برجام، تصریح کرد: در قصه برجام ما بسیار درست عمل کردیم و تصمیم بسیار عاقلانه ای گرفتیم و رهبر انقلاب هم هوشمندانه عبارت امیرالمؤمنین به مالک را هشدار داد و فرمود که بروید و مذاکره بکنید اما بدانید که آمریکایی ها حقه باز هستند و حواستان جمع باشد که در پی فریب دادن شمایند.

ناطق نوری در پایان گفت: ما در دنیا اعلام کردیم که صلح طلب هستیم و تا امروز هم پای برجام ایستاده ایم و آنهایی که نقض پیمان کردند، طرفداران دروغین صلح و حقوق بشرند.