کد خبر: ۱۸۳۹۲۸
تاریخ انتشار:۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
2 جوان زنجانی خودکشی کردند
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از خودکشی دو جوان زنجانی خبر داد و گفت: رگه‌های جنایی در این خودکشی‌ها مشاهده نشده است.
ناطقان: جعفر رحمتی امروز از وقوع دو مورد خودکشی در زنجان خبر داد و اظهار کرد: خودکشی‌ها به صورت شخصی انجام شده و رگه‌های جنایی در آنها مشاهده نشده است.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با بیان اینکه این دو نفر متاثر از مسائل اعصاب و روان اقدام به خودکشی کرده‌اند، گفت: رنج سنی این افراد نیز 20 سال به بالا بوده است.

وی گفت: طبق بررسی که کردیم اکثر خودکشی‌های رخ داده در زنجان از طریق طناب و به دارآویختگی بوده است.

رحمتی همچنین در پاسخ به سوالی درباره قتل رخ داده در خدابنده افزود: به مدد پلیس آگاهی خدابنده این فرد در کمتر ازپنج ساعت شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه قاتل دارای سابقه شرارت بوده است، تصریح کرد: چون این فرد از مواد صنعتی از نوع هروئین مصرف کرده بود در نتیجه استفاده از همین مواد روی به خشونت آورده و اعضای یک خانواده را به قتل رسانده بود.

وی با اشاره به اینکه شخص پس از قتل این خانواده از محل متواری شده بود، اضافه کرد: در نتیجه تلاش صورت گرفته و پس از مواجه شدن با دلایل علمی، قاتل لب به اعتراف گشود.

رحمتی با تاکید بر کنترل بیشتر فرزندان توسط خانواده‌ها بیان کرد: از خانواده‌ها درخواست داریم اگر فرزندان آنها مشکلی به لحاظ اعتیاد یا مشکل روحی دارند به طریق اولی آن را درمان کنند و از کارشناسان خبره در این زمینه مدد بگیرند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه اکثر قتل و خودکشی‌های رخ داده در استان به علت اعتیاد به مواد مخدر رخ داده است، گفت: مواد افیونی موجب به هم ریختگی وضعیت روحی و روانی افراد شده و در نتیجه همین موضوع، اتفاقاتی رخ می‌دهد که قابل جبران نیست.

وی با اشاره به اینکه در قتل هیچ کس برنده نیست، اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در قتل به فرد عارض می‌شود خشم است که باید شیوه کنترل خشم از سوی خانواده به افراد آموزش داده شود.

 چند روز قبل شخصی معتاد سه نفر از اعضای یک خانواده را در خدابنده به قتل رسانده بود که افراد به قتل رسیده یک پیرمرد،  پیرزن و فرزند میان سال معلول این خانواده بود و پلیس با اقدامات فنی و پلیسی متهم را در کمتر از پنج ساعت شناسایی و دستگیر کرد.

طبق بررسی، قاتل مقتولین را با وارد کردن ضربه از ناحیه سر به قتل رسانده بود.