کد خبر: ۱۸۴۴۹۸
تاریخ انتشار:۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
عراق 150 داعشی را تحویل می‌گیرد
شبکه العربیه مدعی شد که شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا تصمیم گرفته‌اند ده‌ها نفر از عناصر گروه تروریستی داعش را که در بند این شبه نظامیان بودند، به دولت عراق تحویل دهند.
ناطقان: همزمان با انتشار اخباری از آخرین عملیات شبه نظامیان سوری تحت امر واشنگتن برخی از رسانه‌ها از تصمیم این شبه نظامیان مبنی بر تحویل اسرای گروه تروریستی داعش به عراق خبر می‌دهند.

شبکه الحدث (زیر مجموعه شبکه سعودی العربیه) شامگاه سه‌شنبه (۳۰ بهمن) به نقل  از منابع خود مدعی شد که شبه‌نظامیان کرد سوریه که در نزدیکی مرز عراق مستقر هستند، طی روزهای آینده ۱۵۰ نفر از اسرای داعشی را به دولت عراق تحویل خواهند داد.

این شبکه همچنین از کشف جسد شش تن از غیرنظامیانی که در صحرای «النخیب» دربند عناصر داعش بودند، خبر داد.

طی این هفته شبه نظامیان کرد سوی مورد حمایت ائتلاف آمریکا بر اساس ادعای خود، آخرین حمله به «آخرین منطقه تحت اشغال داعش» را در شرق استان دیرالزور سوریه آغاز کرده‌اند.

مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه که نهادی وابسته به مخالفان دولت سوریه است، از ورود ده‌ها کامیون برای انتقال غیرنظامیان حاضر در منطقه الباغوز که تحت اشغال داعش بود، خبر داد.

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) نیز این خبر را بعد از ساعاتی تأیید کرد و مدعی شد که این کامیون‌ها برای انتقال افراد غیر نظامی از این منطقه با سایر مناطق خبر داد. سازمان ملل متحد می‌گوید نزدیک به ۲۰۰ خانواده در آخرین منطقه تحت اشغال داعش در شرق سوریه در محاصره هستند و نیاز به کمک فوری دارند.