کد خبر: ۱۸۴۴۹۹
تاریخ انتشار:۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
قاچاق دام تاثیری بر گرانی گوشت ندارد
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه قاچاق دام را در کشور داریم اما خیلی قابل توجه نیست که تاثیری بر گرانی گوشت بگذارد، گفت: کشف قاچاق دام رشد ۲۵ درصدی داشته است.
ناطقان: سردار علی مویدی خرم آبادی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سهم قاچاق دام در گرانی گوشت شاید به دو درصد هم نرسد، اظهار داشت: اصلا گرانی گوشت ارتباط چندانی با قاچاق دام ندارد؛ اینکه بخش کوچکی از دام از کشور خارج می شود را منکر نیستیم اما تاثیری بر گرانی گوشت ندارد.

وی با بیان اینکه قاچاق دام را در کشور داریم اما خیلی قابل توجه نیست که تاثیری بر گرانی گوشت بگذارد، تصریح کرد: مولفه های متعددی در گرانی گوشت وجود دارد که باید در جای خود بحث و بررسی شود نه صرفا موضوع قاچاق دام.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه با قاچاق دام در کشور کاملا برخورد شده و ضوابط خوبی در این رابطه تعیین شده است، افزود: رئیس جمهوری نیز دستورات خوبی داده و دستگاه های متولی و موثر با موضوع قاچاق دام برخورد می کنند.

مویدی خرم آبادی با اشاره به اینکه شیب قاچاق دام در کشور خیلی کم شده است، گفت: ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش کشف قاچاق دام را داریم که قبل از قاچاق کشف شده اند و به وزارت جهاد کشاورزی تحویل داده شده اند.

وی با بیان اینکه لرستان هم جزو استان هایی است که از نظر قاچاق دام مورد هدف قاچاقچیان است و این موضوع ایجاب می کند مسئولان ذی ربط هوشیاری داشته باشند، تصریح کرد: در این رابطه محموله هایی هم در استان بوده که کشف شده و در مجموع اقدامات خوبی شده است.