کد خبر: ۲۰۸۶۳۸
تاریخ انتشار:۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
چالش های درمان سرطان
دبیر علمی سومین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان، به تشریح مهم ترین چالش های درمان سرطان پرداخت.
ناطقان: علیرضا مجید انصاری، بعد از ظهر چهارشنبه در افتتاحیه همزمان سه کنگره سرطان در مرکز همایش های رازی تهران، گفت: شواهد علمی نشان می دهد درمان های مربوط به سرطان ها فقط توانسته به کاهش عوارض بیماری و کیفیت زندگی بیماران کمک کند.

وی با عنوان این مطلب که امیدواریم بتوان در آینده به افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان کمک کرد، افزود: درمان سرطان به آن معنا که بتواند سیستم ایمنی بیمار را متعادل بسازد، با چالش هایی مواجه است.

مجید انصاری با اشاره به رویکرد و اقبال مردم در ایران و دنیا به استفاده از طب مکمل، گفت: ما تلاش می کنیم بیمار با اطلاعات کامل، از تمام امکانات برای بهبود کیفیت زندگی استفاده کند.

وی با اشاره به همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی برای انجام پروژه های مشترک حل چالش های درمان سرطان، افزود: یکی از چالش هایی که در این حوزه با آن مواجه هستیم، چالش های کلینیک است.

مجید انصاری به هزینه های درمان سرطان به عنوان یکی دیگر از چالش های پیش روی درمان متمرکز سرطان اشاره کرد و گفت: درمان متمرکز سرطان نیازمند وجود چند متخصص در کنار یکدیگر است که همین مسئله هزینه درمان سرطان را افزایش می دهد که باید برای آن چاره ای اندیشید.

دبیر علمی کنگره ملی طب فراگیر در سرطان، به نوع نظام مدیریت بیمار مبتلا به سرطان به عنوان یکی دیگر از چالش های پیش روی درمان متمرکز سرطان اشاره کرد و افزود: اقدامات ما باید به گونه ای باشد که منجر به سردرگمی بیمار نشود.

وی با عنوان این مطلب که درمان سرطان فقط محدود به برداشتن تومور نمی شود، توجه به طب فراگیر را مورد تاکید قرار داد و گفت: در نگاه پزشکی کل نگر، درمان سرطان فقط محدود به برداشتن تومور نمی شود و ما باید سیستم ایمنی بدن را که دچار اختلال شده است، متعادل سازیم