کد خبر: ۲۳۳۷۶۹
تاریخ انتشار:۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
درخواست آفریقای جنوبی ازپلیس‌آمریکا
وزیر خارجه آفریقای جنوبی ضمن حمایت از اعتراضات در آمریکا در رد قتل نژادپرستانه «جورج فلوید»، خواستار «خویشتنداری حداکثری» نیروهای امنیتی و معترضان شد.
ناطقان: وزیر خارجه آفریقای جنوبی به نمایندگی از رئیس‌جمهور و مردم این کشور درباره قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» و ناآرامی‌های متعاقب آن در ایالات متحده ابراز تاسف کرد.


به گزارش پایگاه «بریفلی»، «نالدی پاندور» اعلام کرد: «خشونت بروز یافته در برخی از اعتراضات (آمریکا)، به طرزی جدی توجهات را از لزوم افزایش آگاهی بین‌المللی در خصوص نگرانی‌های مشروع در قبال خشونت علیه مردم بی دفاع سیاه پوست و دیگر اقلیت در آمریکا منحرف می‌کند».

وی ادامه داد: «آفریقای جنوبی از همه و به ویژه از نیروهای امنیتی در ایالات متحده می‌خواهد در پاسخ به خشم و سرخوردگی بسیاری از شهروندانش، دوستانش و شرکای بین‌المللی‌اش، از خودشان خویشتنداری حداکثری نشان دهند».

به باور وزیر خارجه آفریقای جنوبی، «مرگ تاسف بار» جورج فلوید، فرصتی برای آمریکا است که به مسائل و «موضوعات اساسی حقوق بشری» از قبیل آزادی و برابری بپردازد.

وی افزود: «همانطور که مردم آمریکا از آفریقای جنوبی در مبارزات مشروع خود علیه آپارتاید حمایت کردند، آفریقای جنوبی نیز از درخواست‌ها برای اقدام عملی به منظور رفع نارسایی‌های برجسته شده توسط معترضان جامعه مدنی و سازمان‌های حقوق بشری حمایت می‌کند».