کد خبر: ۲۳۷۷۶۸
تاریخ انتشار:۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
اخبار کرونایی استان‌ها
مهمترین ویژگی ویروس کرونا قدرت انتقال و سرایت بالای آن بین افراد است و اکنون با شیوع مجدد کووید ۱۹، به نظر می‌رسد تنها راهکار برای مقابله با این بیماری جلوگیری از انتقال آن با استفاده از ماسک است، سپری که استفاده از آن در مکان‌های عمومی الزامی شد.


 با شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا، استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری در بین مردم رایج شده است. حالا دیگر ویروس کرونا به بخش انکار ناپذیری در همه جوامع بشری تبدیل شده است. ویروسی که مسیر خود را از ووهان چین آغاز کرد و بتدریج به همه کشورهای جهان رسید.

بیماری کووید۱۹ یک بیماری است که می‌تواند برای افرادی که سالم و جوان هستند هم خطر مرگ داشته باشد. با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه و اینکه ممکن است کرونا حتی تا سال ها برای جامعه بشری گرفتاری ایجاد کند یا مانند آنفلوآنزا همیشه در کنارمان باشد و هر چندوقت یکبار اپیدمی آن رخ بدهد. به همین دلیل مردم باید نکاتی را که مسوولان کمیته مبارزه با کرونا به آنها گوشزد می‌کنند با جدیت رعایت کنند.

آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حکایت از درگیر شدن ۱۳ استان دارد و برای استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی چراغ قرمز و استان‌های گلستان، البرز، کرمان، یزد، همدان و سیستان و بلوچستان چراغ هشدار روشن شده است، در این شرایط باید با درایت بیشتر وارد شد و سرعت عمل را از این ویروس ناشناخته گرفت تنها با یک راه حل ساده آن هم استفاده از ماسک.

راه حل دیگری که مسوولان ستاد ملی مبارزه با کرونا برای رسیدن به وضعیت سفید در پیش گرفتند این بود که در استان ها به تناسب شدت و ضعف بیماری، محدودیت هایی اعمال کرده اند که از جمله آنها می توان استفاده از ماسک برای تمام کارکنان و مراجعه‌کنندگان بانک‌ها، تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس روزانه و شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌های عمومی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، مساجد و مصلاها اشاره کرد.

همچنین بر اساس تصمیم این ستاد برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، همایش، عزاداری و عروسی، فعالیت باشگاه های ورزشی و ورزش های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه، قهوه خانه و چایخانه، باغ وحش و شهر بازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده،  باشگاه های بدنسازی و برگزاری نماز جمعه در استان های با وضعیت قرمز و هشدار با محدودیت هایی همراه است و این محدودیت ها تا ۳۰ تیرماه اجرا می شود و بعد از آن با در نظر گرفتن شرایط، تصمیم گرفته خواهد شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد : به مردم می‌گویم که استفاده از ماسک و کرونا را جدی بگیرند، زیرا کرونا یکی از خطرناک‌ترین و ناشناخته‌ترین ویروس‌هایی است که به عرصه بشری پا گذاشته و هیچ کدام از ویروس‌شناس‌های دنیا هم آینده آن را به خوبی پیش بینی نکرده‌اند.

نمکی بیان کرد: عده زیادی این حرف‌ها و تمناهای ما را گوش نکرده و جدی نگرفتند و متاسفانه موج تازه‌ای در استان‌های بسیار مهم و مرزنشین ما را گرفتار کرد که سال‌ها در برابر امواج حمله دشمن ایستادگی کرده بودند. آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان گرفتار شدند. امروز در استان‌هایی مثل کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمانشاه به وضعیت مطلوب‌تری رسیدیم، اما هنوز به معنی این نیست که بر بیماری فائق آمدیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : تاکنون ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۷ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،۲۰۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۱ هزار و ۹۳۱نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۰۷ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۲۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۷۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز هستند و استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان، زنجان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

خبرنگاران دفاتر و مراکز ایرنا نیز پابه پای کرونا پیش رفته و تلاش کرده اند تا جنبه های مختلف تحت تاثیر قرار گرفتن زندگی روزمره به واسطه این ویروس که هر روز به شکل و شمایلی درآمده و گویی قصد ندارد از صدر خبرهای ایران و جهان پایین کشیده شود، را به اطلاع عموم برسانند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:

وضعیت مبتلایان و بیمارستان‌ها

۴۰ نفر از کادر درمانی بیمارستان بوکان به کرونا مبتلا شدند

زاهدان ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا سیستان و بلوچستان را داراست

کرمانشاه از نظر تعداد موارد بستری مبتلا به کرونا وضعیت خوبی دارد

مشکلی از نظر تخت‌های ویژه برای بیماران کرونا در کرمانشاه وجود ندارد

دومین شهیده مدافع سلامت هرمزگان به دیدار حق شتافت

مدیرعامل بهشت زهرا (س): آمار فوتی‌های کرونا روبه افزایش است

مبتلایان به کرونا بیمه می‌شوند

از سرگیری محدودیت‌ها در استان‌های پرخطر

مساجد زنجان به مدت یک هفته تعطیل شد

ورود گردشگران به ییلاقات کلات ممنوع شد

فرماندار عجب‌شیر: محدودیت‌های بیشتر در صورت بی‌توجهی مردم اعمال می‌شود

اعلام برخی محدودیتهای پیشگیرانه در تربت‌حیدریه

هشت واحد صنفی در ایرانشهر پلمب شد

۴۸ واحد صنفی در پلدختر پلمب شد

هاشمی: ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص طرح ترافیک تصمیم می‌گیرد

شماره‌گذاری خودرو در آذربایجان‌شرقی بدون ماسک ممنوع است

یک هزار و ۹۶۶ واحد متخلف صنفی در کردستان پلمب شد

شرایط حاد کرونا،‌ محدودیت‌هایی برای اهالی روستای مزایجان فارس ایجاد کرد

تدابیر قضایی برای پیشگیری از شیوع کرونا در جهرم

تشدیدنظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی‌کرمان

ورود به مناطق گردشگری سلسله ممنوع می‌شود

اقدامات و پیام‌های بازدارنده برای مقابله با کرونا

زدن ماسک تا حد زیادی از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند

مسافران و رانندگان خودروهای عمومی تربت‌حیدریه ملزم به استفاده از ماسک شدند

بیش از ۹۰ درصد سنندجی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

اورژانس اجتماعی کردستان به ۴۵۳۳ تماس کرونایی پاسخ داد

همزمانی آنفلوآنزا و کرونا در صورت رعایت نکردن مردم ترسناک خواهد بود

باشگاه‌های ورزشی قم به‌صورت مستمر ضدعفونی می‌شود

همبستگی اجتماعی بحران کرونا را شکست می دهد

اختصاص سومین محموله اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در مهاباد

سمن‌های قم برای کاهش آسیب‌های کرونا همچنان درمیدان هستند

شیوع دوباره کرونا و استفاده همگانی از ماسک جدی‌تر از گذشته

ستاری: ۱۳ درصد مقالات کرونا در سطح جهان متعلق به ایران است

رزمایش جهش تولید تا پایان شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

۹۶۰ تخت نقاهتگاهی در البرز آماده پذیرش بیماران کرونایی است

کیت تشخیص کرونا در ۳۰ ثانیه، چشم‌انتظار صدور پروانه عرضه به بازار