کد خبر: ۶۷۹۱۹
تاریخ انتشار:۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
جزئیات راه تهران مشهد از جاده شمال
در راهنمای زیر ابتدا جزئیات مسافت 880کیلومتری جاده تهران - مشهد از جاده کویری تشریح شده است و سپس جزئیات و مسافت 935کیلومتری جاده سرسبز تهران - شمال- مشهد اعلام شده است.
ناطقان: معمولا بسیاری از شهروندان تهران برای سفر زمینی به مشهد مقدس، علاقمند هستند تا یکی از مسیرهای رفت و برگشت را از راه کویر (جاده دامغان) و دیگری را از جاده سرسبز شمال عبور کنند، تا هم از لذت گردشگری در شهرهایی کویری و دیدنیهای نیشابور بهره ببرند و هم از طبیعت زیبای شمال کشور استفاده کنند.

در راهنمای زیر ابتدا جزئیات مسافت 880کیلومتری جاده تهران - مشهد از جاده کویری تشریح شده است و سپس جزئیات و مسافت 935کیلومتری جاده سرسبز تهران - شمال- مشهد اعلام شده است.

مسیر اول(جاده کویر):
تهران(پل افرسیه) به ایوانكی:

از تهران تا ایوانكی ۶۶ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله ایوانكی تا تهران ۶۶كیلومتر است و فاصله ایوانكی تا مشهد مقدس ۸۱۴كیلومتر است.

ایوانكی به گرمسار:

از ایوانكی تا گرمسار۳۴ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله گرمسار تا تهران ۱۰۰كیلومتر است و فاصله گرمسار تا مشهد مقدس ۷۸۰ كیلومتراست .

گرمسار به سمنان:

ازگرمسار به سمنان ۱۱۹ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله سمنان تا تهران ۲۱۹كیلومتراست و فاصله سمنان تا مشهد مقدس ۶۶۱كیلومتر است .

سمنان به دامغان:

ازاول كمر بندی سمنان تا اول كمر بندی دامغان ۱۱۲كیلومتر است كه در نتیجه فاصله  دامغان تا تهران ۳۳۱ كیلومتراست و فاصله دامغان تا مشهد مقدس ۵۴۹كیلومتر است .

دامغان به شاهرود:

ازاول كمر بندی دامغان تا میانه كمر بندی شاهرود ۶۶كیلومتر است كه در نتیجه فاصله شاهرود تا تهران ۳۹۷ كیلومتراست و فاصله شاهرود تا مشهد مقدس ۴۸۳كیلومتر است .

شاهرود به میامی:

ازمیانه كمر بندی شاهرود تا میامی ۶۱كیلومتر است كه در نتیجه فاصله میامی تا تهران ۴۵۸كیلومتر است و فاصله میامی تا مشهد مقدس ۴۲۲كیلومتر است .

میامی به داورزن:

ازمیامی تا داورزن ۱۱۶كیلومتر است كه در نتیجه فاصله داورزن تا تهران ۵۷۴كیلومتر است و فاصله داورزن تا مشهد مقدس ۳۰۶كیلومتر است .

داورزن به سبزوار:

از داورزن تا اول كمر بندی سبزوار ۷۶كیلومتر است كه در نتیجه فاصله سبزوار تا تهران ۶۵۰كیلومتر است و فاصله سبزوار تا مشهد مقدس ۲۳۰كیلومتر است .

سبزوار به نیشابور:

ازاول كمر بندی سبزوار تا میدان اول نیشابور(میدان باغرود) ۱۱۰كیلومتر است كه در نتیجه فاصله نیشابور تا تهران ۷۶۰كیلومتر است و فاصله نیشابور تا مشهد مقدس ۱۲۰كیلومتر است .

نیشابور به ملك آباد:

از میدان اول نیشابور(میدان باغرود) تا عوارضی ملك آباد ۸۳كیلومتر است كه در نتیجه فاصله ملك آباد تا تهران ۸۴۳كیلومتر است و فاصله ملك آباد تا مشهد مقدس ۳۷كیلومتر است .

توضیح بیشتر : البته می توان از جاده قدیم نیشابور هم به مشهد مقدس رفت كه فاصله ان ۲۸كیلومتر است كه ۹كیلومتر از آزاد راه كمتر است كه من این مسافت را برای مسافت مشهد تهران محسوب نمی كنم.

ملك آباد به مشهد مقدس:

از عوارضی ملك آباد تا مشهد مقدس ۳۷كیلومتر است كه در نتیجه فاصله مشهد مقدس تا تهران ۸۸۰كیلومتر است


مسیر دوم(مشهد - شمال - تهران)
مشهد به چناران:

از میدان قائم مشهد مقدس تاچناران ۵۰ كیلومتر است و فاصله چناران تا تهران ۸۸۵كیلومتر است.

چناران به قوچان:

از چناران تا قوچان ۷۵ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله قوچان تا مشهد مقدس 125 كیلومتر است و فاصله قوچان تا تهران ۸۱۰كیلومتر است .

قوچان به فاروج:

از قوچان تا فاروج ۳۲ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله فاروج تا مشهد مقدس۱۵۷ كیلومتر است و فاصله فاروج تا تهران ۷۷۸كیلومتراست .

فاروج به شیروان:

از فاروج تا میدان اول شیروان(میدان معلم) ۳۱ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله شیروان تا مشهد مقدس ۱۸۸ كیلومتر است و فاصله فاروج تا تهران ۷۴۷كیلومتر است .

شیروان به بجنورد:

ازشیروان تا میدان خرمشهر بجنورد ۶۳ کیلومتر است که در نتیجه فاصله بجنورد تا مشهد مقدس ۲۵۱ کیلومتر است  وفاصله بجنورد تا تهران ۶۸۴كیلومتر است .

بجنورد به آشخانه :

ازمیدان خرمشهر بجنورد تا آشخانه ۴۵ کیلومتر است كه در نتیجه فاصله آشخانه تا مشهد مقدس۲۹۶ کیلومتر است و فاصله آشخانه تا تهران ۶۳۹کیلومتر است .

آشخانه به چمن بید:

از آشخانه تا چمن بید ۳۹ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله چمن بید تا مشهد مقدس۳۳۵ كیلومتر است و فاصله چمن بید تا تهران ۶۰۰كیلومتر است .

چمن بید به تنگراه:

از چمن بید تا تنگراه ۸۰ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله تنگراه تا مشهد مقدس ۴۱۵ كیلومتر است و فاصله تنگراه تا تهران ۵۲۰كیلومتر است .

تنگراه به کالیگش :

از تنگراه تا كالیگش ۳۵ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله كالیگش تا مشهد مقدس ۴۵۰ كیلومتر است و فاصله كالیگش تا تهران ۴۸۵كیلومتر است .

كالیگش به مینودشت:

ازكالیگش تا مینودشت ۹ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله مینودشت از مشهد مقدس ۴۵۹ كیلومتر است و فاصله مینودشت تا تهران ۴۷۶كیلومتر است .

مینودشت به آزاد شهر:

از مینودشت تا آزاد شهر۲۵ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله آزاد شهر تا مشهد مقدس ۴۸۴ كیلومتر است و فاصله آزاد شهر تا تهران ۴۵۱كیلومتر است .

آزاد شهر به دلند:

از آزاد شهر به دلند ۱۳ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله دلند تا مشهد مقدس ۴۹۷ كیلومتر است و فاصله دلند تا تهران ۴۳۸كیلومتر است .

دلند به خانبین:

از دلند تا خانبین ۶ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله خانبین تا مشهد مقدس۵۰۳ كیلومتر است وفاصله خانبین تا تهران ۴۳۲كیلومتر است .

خانبین به علی آباد:

از خانبین تا علی آباد۱۶ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله علی آباد تا مشهد مقدس۵۱۹ كیلومتر است و فاصله علی آباد تا تهران ۴۱۶كیلومتر است .

علی آباد به فاضل آباد:

از علی آباد تا فاضل آباد ۱۱ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله فاضل آباد تا مشهد مقدس۵۳۰ كیلومتر است و فاصله فاضل آباد تا تهران ۴۰۵كیلومتر است .

فاضل آباد به گرگان :

از فاضل آباد تا مركز شهرگرگان ۳۰ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله گرگان تا مشهد مقدس ۵۶۰ كیلومتر است و فاصله گرگان تا تهران ۳۷۵كیلومتر است .

گرگان به كرد كوی :

از گرگان تا كرد كوی ۳۰ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله كرد كوی تا مشهد مقدس۵۹۰ كیلومتر است و فاصله كرد كوی تا تهران ۳۴۵كیلومتر است .

كرد كوی به بندر گز:

از كرد كوی تا اول جاده بندر گز ۱۵ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله بندر گز تا مشهد مقدس۶۰۵ كیلومتر است و فاصله بندر گز تا تهران ۳۳۰كیلومتر است .

بندر گز به گلوگاه:

 از بندرگز تا گلوگاه  ۱۳ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله گلوگاه تامشهد مقدس۶۱۸ كیلومتر است و فاصله گلوگاه تا تهران ۳۱۷كیلومتر است .

گلوگاه به بهشهر:

از گلوگاه تا بهشهر ۲۵ كیلومتر است كه درنتیجه فاصله بهشهر تا مشهد مقدس۶۴۳ كیلومتر است و فاصله بهشهر تا تهران ۲۹۲كیلومتر است .

بهشهر به رستمكلاه:

از بهشهر به رستمكلاه ۱۰ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله رستمكلاه تا مشهد مقدس ۶۵۳ كیلومتر است و فاصله بهشهر تا تهران ۲۸۲كیلومتر است .

رستمكلاه به نكا:

از رستمكلاه به نكا ۱۲ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله نكا تا مشهد مقدس ۶۶۵ كیلومتر است و فاصله نكا تا تهران ۲۷۰كیلومتر است .

نكا به سورك:

از نكا تا سورك۱۱ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله سورك تا مشهد مقدس ۶۷۶ كیلومتر است و فاصله سورك تا تهران ۲۵۹كیلومتر است .

سورك به ساری:

از سورك تا میدان هلال احمر ساری ۱۳ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله ساری تا مشهد مقدس ۶۸۹ كیلومتر است و فاصله ساری تا تهران ۲۴۶كیلومتر است .

 اول كمر بندی ساری به اول جاده قائم شهر:

از اول كمر بندی ساری( میدان هلاال احمر) تااول جاده قائم شهر( میدان امام)۸ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله اول جاده قائم شهر( میدان امام) تا مشهد مقدس ۶۹۷ كیلومتر است و فاصله این قسمت تا تهران ۲۳۸كیلومتر است .

ساری به قائم شهر :

ازساری تا میدان ساعت قائم شهر ۱۹ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله قائم شهر تا مشهد مقدس۷۱۶ كیلومتر است و فاصله قائم شهر تا تهران ۲۱۹كیلومتر است .

قائم شهر به بابل:

از میدان ساعت قائم شهرتا بابل ۱۸ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله بابل تا مشهد مقدس۷۳۴ كیلومتر است و فاصله بابل تا تهران ۲۰۱كیلومتر است .

بابل به آمل:

از بابل تا آمل ۳۰ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله آمل تا مشهد مقدس ۷۶۴ كیلومتر است و فاصله آمل تا تهران ۱۷۱كیلومتر است .

آمل به گزنك:

از آمل تا گزنك۷۸ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله گزنك تا مشهد مقدس۸۴۲ كیلومتر است و فاصله گزنك تا تهران ۹۳كیلومتر است .

گزنك به پلور:

از گزنك تا پلور ۲۱ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله پلور تا مشهد مقدس ۸۶۳ كیلومتر است و فاصله پلور تا تهران ۷۲كیلومتر است .

پلور به آبعلی:

از پلور تا آبعلی۲۵ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله آبعلی  تا مشهد مقدس ۸۸۸ كیلومتر است و فاصله آبعلی تا تهران ۴۷كیلومتر است.

آبعلی به رودهن :

از آبعلی تا رودهن ۷ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله رودهن تا مشهد مقدس ۸۹۵ كیلومتر است و فاصله رودهن تا تهران ۴۰كیلومتر است .

رودهن به تهران:

از رودهن تا تهران( انتهای بزرگراه افسریه) ۴۰ كیلومتر است كه در نتیجه فاصله تهران تا مشهد مقدس ۹۳۵ كیلومتر است .