کد خبر: ۷۸۵۴۷
تاریخ انتشار:۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
لزوم ارایه خدمات جدید به زائران حج
حجت الاسلام قاضی عسکر گفت: با توسعه همکاری شبکه‌های بانکی ایران و عراق می‌توان زمینه استفاده از کارت بانک را برای زائران 2 کشور فراهم کرد و با کاهش نقل و انتقال پول نقد، امنیت پولی زائران را افزایش داد.
ناطقان: مدیرعامل بانک ملت به همراه مسئولان این بانک امروز با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت دیدار و درباره برنامه‌های این بانک برای ارایه خدمات بیشتر به زائران عتبات عالیات گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار تعامل بین بانک ملت و حوزه حج و زیارت را مثبت و خوب ارزیابی کرد و خواستار تشکیل کمیته‌ای از کارشناسان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و بانک ملت با هدف ارایه راهکارهای نو برای همکاری در حوزه‌های مختلف شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر همچنین لزوم استفاده از ظرفیت‌های جدید برای خدمات رسانی بهتر به زائران ایرانی عتبات عالیات و زائران عراقی را که به ایران سفر می کنند، یادآور شد و گفت: با توسعه همکاری شبکه‌های بانکی 2 کشور می‌توان زمینه استفاده از کارت بانک را برای زائران ایرانی و عراقی فراهم کرد و با کاهش نقل و انتقال پول نقد، امنیت پولی زائران را افزایش داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه هدف ما ارایه خدمات بهتر با هزینه کمتر به زائر است، افزود: سود حاصله از سپرده‌گذاری زائر باید با حفظ حداکثری حقوق زائر انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بیان کرد: ارایه شیوه‌های جدید برای کاهش مراجعه حضوری زائر به بانک از جمله در ثبت نام، موجب صرفه جویی اقتصادی و راحتی بیشتر زائر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انشاءالله با آزاد سازی کامل موصل شاهد افزایش امنیت و  شرایط بهتری در عراق خواهیم بود، گفت: عراق در حال رشد است و بانک ملت می‌تواند در طرح‌های مورد نظر حوزه حج و زیارت برای خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات سرمایه گذاری کند.

سرپرست حجاج ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود از فضا سازی‌های منفی برخی شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها در حوزه حج انتقاد کرد و افزود: این گونه اقدامات نگرانی ایجاد می‌کند در حالیکه بهترین لحظات عمر مردم ما لحظاتی بوده که در سفر حج و یا عمره بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته سالانه بیش از 700 هزار زائر برای عمره به عربستان رفتند، افزود: عملیات حج امسال با قدرت ادامه دارد و در صورتی که شاهد تعامل مثبت عربستان در حج 96 باشیم راه اندازی عمره را مدنظر قرار خواهیم داد.

در ادامه این دیدار هادی اخلاقی مدیر عامل بانک ملت از فعالیت‌های این بانک در حوزه خدمات رسانی به زائران عتبات در داخل ایران و عراق گزارشی ارایه کرد و گفت: این بانک آمادگی دارد در تعامل مثبت و سازنده با بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در راستای ارایه تسهیلات بیشتر به زائران گام بردارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بانک ملت در بخش آی تی افزود: این ظرفیت ملی می‌تواند برای تسهیل امور زائران با هدف سهولت دسترسی، امنیت بیشتر، تسهیل در نقل و انتقال وجوه و ارایه کیفیت بهتر استفاده شود.