کد خبر: ۹۹۴۳۵
تاریخ انتشار:۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
برای جذاب شدن گیاهخوار شوید
هیچ کس از بوی ناخوشایند لذت نمی برد و بو یکی از عوامل جاذبه یا دافعه در روابط انسانی است.
ناطقان: از آنجایی که مصرف انواع غذاها بوهای مختلفی را در بدن ما تولید می کند دانشمندان، خوردن غذاهای گوشتی یا گیاهی توسط مردان را عامل جذب یا دفع شدن زنان به آنها تشخیص داده اند.

همه می دانیم که بو و جذابیت با هم در ارتباط هستند، اما آیا می دانستید که رژیم غذایی هر فرد، عامل سومی در این رابطه است؟ محققان دانشگاه مک کوآیر استرالیا متوجه شده اند که زنان به بوی آن دسته از مردانی جلب می شوند که بیشتر میوه و سبزی می خورند تا گوشت و کربوهیدرات غنی شده. به گفته آنها رابطه میان بو و جذابیت در دوران تکامل وجود داشته است و بوی عرق هر فرد می تواند به جنس مخالفش این پیام را بدهد که او چقدر سالم زندگی می کند.

 

محققان مقدار سبزیجاتی را که یک گروه از مردان جوان سالم خورده بودند با نگاه کردن به رنگ پوست آنها مورد سنجش قرار دادند. آنها با استفاده از دستگاه طیف سنجی نوری این کار را انجام دادند. بر اساس اندازه گیری های این دستگاه از نور متساطع شده از مواد معین، وقتی افراد سبزیجات رنگی می خورند پوستشان رنگ کاروتنویید می گیرد یعنی رنگدانه های گیاهی که باعث می شود غذا به رنگ قرمز، زرد و نارنجی درآید.

 

نتایج مشاهدات آنها از وجود مقدار کاروتنویید در پوست افراد خبر داد که نشان می داد آنها چقدر میوه و سبزیجات مصرف می کنند. همچنین از مشارکت کنندگان مرد خواسته شد تا به پرسشنامه فراوانی غذایی پاسخ دهند تا الگوهای کلی غذاخوردن آنها استخراج شود. علاوه بر این، به همگی مردان پیراهن های تمیزی داده شد و از آنها خواستند تا کمی ورزش کنند. سپس آن پیراهن ها را به شرکت کنندگان زن دارند تا بر اساس عوامل مختلفی به بوی آن لباس ها رتبه دهند. یعنی با استفاده از 21 توصیف کننده بگویند بوی آن پیراهن ها چقدر جذاب، قوی یا سالم است.


بر اساس یافته های این مطالعه مردانی که بیشتر میوه و سبزی می خورند رتبه بیشتری در جذابیت و سلامت دریافتند کردند. همچنین مردانی که گوشت زیادی مصرف می کنند بوی تند بیشتری می دهند که خیلی هم بد نیست و آنهایی که در رژیم غذایی شان کربوهیدرات فراوان وجود دارند چندان بوی خوشایند و جذابی نمی دهند.

 

بررسی مطالعات گذشته نیز نشان داده بود که رنگ زرد که کاروتنوییدها باعث آن هستند و در پوست افرادی که میوه و سبزی می خورند وجود دارد رنگ جذابی است. از سوی دیگر تأیید شده بود که نوع بوی عرق افراد ارتباط چندانی با آنچه می خورند ندارند و در عوض باکتری های موجود در پوست آنها بوی عرق آنها را تعیین می کند.

 

با همه اینها ارتباط بو و جذابیت به قوت خود باقی است و زنان به ویژه در دوران قاعدگی جذب مردان خوشبو می شوند.