کد خبر: ۱۰۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
صنایع جامع یا مادر صنایعی هستند که با تعداد وسیعی از فناوری‌ها سروکار دارند، حجم و قطعات مورد استفاده در آنها بسیار است و با صنایع دیگر ارتباطات زیادی دارند.
ناطقان: صنایع جامع یا مادر صنایعی هستند که با تعداد وسیعی از فناوری‌ها سروکار دارند، حجم و قطعات مورد استفاده در آنها بسیار است و با صنایع دیگر ارتباطات زیادی دارند.

به عبارت دیگر این صنایع لکوموتیو حرکت بسیاری از صنایع محسوب می‌شوند و از بازار بزرگ و مطمئنی برخوردارند.

تعداد این‌گونه صنایع زیاد نیست، به‌عنوان مثال صنعت خودرو، فولاد و... از جمله این صنایع به‌شمار می‌روند.

بر این اساس در حال حاضر صنایع جامع (مادر) در جهان به‌شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند. البته می‌توان به صنایعی از جمله نفت و گاز و مسکن اشاره کرد که در کشورمان بسیار مطرح است.

صنایع جامع را گاهی صنایع فناوری بزرگ big tech نیز می‌گویند، البته نه به معنای بزرگی فیزیکی بلکه از نظر تعداد و گستردگی فناوری‌های مرتبط با این صنایع. با تدوین برنامه‌هایی که در آن نقش و جایگاه بازیگران صنایع مشخص و از طرف دیگر قواعد کسب‌وکار برای این صنایع نیز به درستی تعریف شوند می‌توان راه همواری برای توسعه و پیشرفت صنایع مادر فراهم کرد. این صنایع نقشی تاثیرگذار بر اشتغالزایی و توسعه کشور دارند.

این صنایع با هدف تقویت بنیه صنایع کوچک و زیردستی کشور راه‌اندازی شده است.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین