کد خبر: ۱۰۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در رابطه با فرا رسیدن ایام عید قربان و نگرانی برای بیماری تب کریمه کنگو گفت: برای کنترل تب کریمه کنگو و دیگر بیماریهای مشترک بین انسان و دام ، شهروندان به جایگاه‌های در نظر گرفته شده مراجعه کنند.
ناطقان: علی‌اصغر ملکی گفت: در حال حاضر قیمت گوسفند زنده مطابق دو هفته‌ اخیر است و افزایش قیمتی را در پی نداشته و با نزدیک شدن روز عید قربان تمهیدات لازم در دستور کار قرار گرفته است.

ملکی گفت: دام زنده مورد نیاز استان تهران توسط امور عشایر تامین شده و در تمامی مناطق 22گانه شهرداری تهران عرضه می‌شود. برای راحتی شهروندان در جهت خرید و ذیح دام زنده برای روز عید قربان، در هر کدام از این مناطق قربانگاه‌هایی در نظر گرفته شده است تا مردم بتوانند به راحتی دام زنده مورد نیاز خود خریداری کرده و زیر نظر دامپزشک دام‌ها را ذبح کنند.

 

وی تاکید کرد: برای کنترل تب کنگو و دیگر بیماریهای مشترک بین انسان و دام، شهروندان به جایگاه‌های در نظر گرفته شده مراجعه کنند. دام‌هایی که به این جایگاه‌ها ورود می‌کنند پیش از آن قرنطینه شده‌اند و تحت نظر سازمان دامپزشکی هستند. در این مراکز دام‌ها توسط دامپزشک قبل از ذبح مورد بررسی قرار می گیرند و بعد از آن هم لاشه مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی ادامه داد: در روز عید قربان تمامی کشتارگاه‌های تهران به صورت اضطراری کار می کنند و شهروندان عزیز می توانند دام مورد نیاز خود را از این مراکز نیز تهیه نمایند همچنین برای خرید دام، مورد مقرر شده دیگر این است که می‌توانند برای خرید دام به قصابی‌هامراجعه کنند و پس از ذبح دام در کشتارگاه توسط قصابی، گوشت را به‌صورت آماده تحویل بگیرند تا از احتمال بروز آلودگی‌ها جلوگیری شود.

وی در پایان درباره وضعیت گوشت در بازار نیز گفت: روند واردات گوشت 20 روزی است که بصورت همه روزه توسط امور پشتیبانی دام و سازمان کشاورزی صورت می‌گیرد و در تمامی میادین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مغازه‌ها گوشت تنظیم بازاری عرضه شده است. در حال حاضر گوشت مصرفی با قیمت مصوب 33هزار تومان به مشتری فروخته می‌شود بنابراین کمبودی را احساس نمی‌کنیم و گوشت مورد نیاز جامعه تامین شده است تا در روز عید قربان مشکلی نباشد بخصوص اینکه بعد از آن تاسوعا و عاشورای حسینی را پیش رو داریم و برنامه‌ریزی مناسب انجام شده است.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین