کد خبر: ۱۰۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش پس از صحبت‌های موافقان و مخالفان سرپرست شهرداری تهران نهایتا با 17 رای انتخاب سرپرست را با فوریت در دستور کار قرار دادند.
ناطقان: در دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش، زهرا صدراعظم نوری به عنوان مخالف انتخاب سرپرست برای تصدی شهرداری تهران گفت: با توجه به رأی میلیونی مردم تهران شهروندان پیامی دادند که منتخبین آنها به خوبی این پیام را شنیدند و ظرف سه ماه گذشته به خوبی فردی که شایسته این مسوولیت بود و از ابتدای انقلاب مسوولیت‌های مختلفی را برعهده داشته است و شناخته شده است، یعنی آقای نجفی را انتخاب کردند.

وی افزود: با وجود مسائل و مشکلات عدیده این شهر باید به سرعت کار بررسی به پایان برسد لذا از وزیر کشور انتظار داریم که  حکم شهردار تهران به فردی که شناخته شده است ابلاغ کند و کار تهران هرچه زودتر به فرد و اهلش سپرده شود. انتظار می‌رود که شورا به سرعت انتخاب شهردار را انجام دهد، وزیر کشور هم پاسخ مردم تهران را هرچه زودتر با ابلاغ حکم شهردار تهران بدهد.

به گزارش ایسنا،  سیدحسن رسولی نیز به عنوان یکی دیگر از مخالفان انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران تاکید کرد: تعیین شهردار برای همه 1046 شهر کشور دو مرحله‌ای انجام می‌شود به شکلی که در مرحله اول اعضاهای شوراهای اسلامی شهرهای کشور فرد مورد نظر را انتخاب می‌کند و پس از این مرحله قانونگذار انتخاب شهردار برای شهرهای پرجمعیت مثل تهران را از اختیارات و مسوولیت‌های وزارت کشور تعیین کرده است.

وی افزود: علت مخالفت من با توجه به اینکه در تمامی سمت‌های وزارت کشور تا سطح معاونت حضور داشته‌ام، یک مخالفت محتوایی است، ما از ابتدای فرآیند انتخاب شهردار و تعیین گزینه برای شهرداری تهران همه موارد را اطلاع‌رسانی کردیم لذا معتقدم با تعامل سازنده به معنای مذاکره در شرایط برابر مبتنی بر قانونی باید وظایف خود را انجام دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مدارک مورد نیاز بیش از این به وزارت کشور ارسال شده بود تا در بند استعلامات زودتر انجام شود، افزود: با کمال تاسف استعلامات شهردار تهران در شرایطی که از قبل مدارک لازم را به وزارت کشور داده بودیم، انجام نشده است لذا باید سرپرست را انتخاب کنیم و از وزیر کشور نیز می‌خواهیم از اختیارات خود استفاده کرده و هرچه زودتر تعیین تکلیف کند. زیبنده نیست مشاور رییس جمهور که به عنوان شهردار انتخاب شده است، منتظر ابلاغ خود بماند.

به گزارش ایسنا، بهاره آروین دیگر مخالف انتخاب سرپرست شهرداری تهران گفت: تا انتخاب فرد جدید در قانون تعیین شده که سرپرست برای شهرداری تهران انتخاب شود، اما ما فرد جدید را انتخاب کرده‌ایم و هیچ کجای قانونی تعیین نشده است که هنگامی که فرد جدید برای تصدی پست شهرداری انتخاب شده است سرپرست نیز تعیین شود.

وی افزود: در این مورد قانون هیچ موردی مشخص نکرده است لذا بهتر بود شورای پنجم پیشگام می‌شد و در این باره از مجلس استفساریه می‌گرفت، چراکه این موضوع مشکل شوراهای آینده خواهد بود. پس بهتر بود مجلس نسبت به رفع خلاء قانونی اقدام می‌کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه بشیر نظری به عنوان موافق انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران گفت: نیاز است که سرپرست برای انتخاب شهرداری تهران انتخاب شود و قانون نیز این حق را داده که ما این کار را انجام دهیم و در کنار آن تلاش کنیم که حکم شهردار تهران زودتر ابلاغ شود. لذا از وزیر کشور تقاضا دارم که هرچه زودتر نسبت به ابلاغ حکم شهردار اقدام کنند.

مجید فراهانی دیگر موافق انتخاب سرپرست شهرداری تهران گفت: بی‌تردید قانون رمز توسعه است و هیچ کشور توسعه یافته‌ای وجود ندارد که قانون در آن به عنوان بالاترین رکن مطرح نباشد باید مر قانون را رعایت کنیم تا کشور به خوبی اداره شود.

وی با اشاره به قانون انتخابات و انتخاب شهرداران گفت: در این قانون صراحتا اعلام شده درفاصله خاتمه خدمت شهردار قبلی و انتخاب فرد جدید، که نباید بیشتر از سه ماه به طول بینجامد، یکی از کارکنان شهرداری باید مسوولیت امور را عهده‌دار شود تا که حکم شهردار انتخاب شده ابلاغ شود. نمی‌توان شهر را بدون شهردار اداره کرد. همین روز گذشته دو مورد آتش‌سوزی در شهر تهران رخ داد که مشکلات زیادی را به همراه داشت. ما بحران‌های زیادی داریم لذا باید سرپرست انتخاب کنیم.

سیدابراهیم امیری نیز به عنوان موافق انتخاب سرپرست شهرداری تهران گفت: انتخاب شهردار یک فرآیند است که از رأی دادن اعضا به یک فرد تا صدور حکم از سوی وزیر کشور را شامل می‌شود. لذا خود وزیر کشور باید قانون و تشریفاتی از جمله اخذ استعلامات را برای شهردار جدید رعایت کند اما شهر نباید بدون شهردار باشد لذا منطق و عقل مشخص می‌کند سرپرستی را برای شهرداری تهران تعیین کنیم ولو اینکه یک ساعت دیگر حکم آقای نجفی ابلاغ شود. باید همکاران لطف کنند و یکی از کارکنان شهرداری را به عنوان سرپرست انتخاب کنند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین