کد خبر: ۱۰۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
وزارت جنگ اسراییل با صدور بیانیه‌ای از خرید 17 فروند جنگنده اف 35 از آمریکا خبر داد.
ناطقان: به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت جنگ اسرائیل امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد قراردادی برای خرید 17 فروند دیگر از هواپیماهای جت جنگنده ضد رادار اف-35 ساخت آمریکا امضا کرده است.

بر این اساس، این خرید بخشی از یک قرارداد بزرگتر برای خرید 50 فروند هواپیمای اف-35 است که نخستین آنها ماه دسامبر به ارتش اسرائیل تحویل داده شد.

بر اساس بیانیه وزارت جنگ اسرائیل، این قرارداد آخر هفته در آمریکا و براساس تصمیم نوامبر 2016 کابینه اسرائیل که با این خرید موافقت کرده بود، امضا شد.

خرید هواپیماهای اف-35 بخشی از طرح اسرائیل برای تعویض ناوگان جت‌های جنگنده اف-16 خود با 50 فروند هواپیمای جدید اف-35 است که تل آویو اعلام کرده است برای حفظ برتری نظامی کیفی خود در منطقه به آنها نیاز دارد.

بنابر اعلام ارتش اسرائیل، در حال حاضر نیروی هوایی این رژیم پنج فروند هواپیمای اف-35 دارد که همگی روند جذب را طی می‌کنند و انتظار می‌رود تا پایان سال 2017 عملیاتی شوند.

وزارت دفاع جنگ اسرائیل هزینه دقیق خرید این هواپیماها را مشخص نکرد اما اعلام کرد در توافق اخیر بهای این هواپیماها برای نخستین بار به زیر 100 میلیون دلار برای هر فروند کاهش یافته است.

این وزارتخانه افزود به سبب قیمت پایین‌تر، ارتش اسرائیل خرید تعداد بیشتری از این هواپیماها را بررسی خواهد کرد تا تعداد ناوگان خود را از دو اسکادران، که در طرح فعلی پیش بینی شده است، به سه اسکادران افزایش دهد.

در سال 2011 اسرائیل و آمریکا یادداشت تفاهمی امضا کردند که در آن دولت آمریکا متعهد شد اسرائیل را برای خرید 75 فروند هواپیمای اف-35 یاری کند.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل از این قرارداد به عنوان تقویت کننده چشمگیر و راهبردی توان نیروی هوایی اسرائیل تمجید کرد.

لیبرمن طی بیانیه‌ای تاکید کرد: اسکادران‌های اف-35 نقطه اوج فناوری هستند و ارتش و نیروی هوایی اسرائیل را برای مواجهه با بسیاری از چالش های امنیتی اسرائیل یاری خواهند کرد. این هواپیماها نمود اصلی دفاع از امنیت مردم اسرائیل در امتداد مرزهای فلسطین اشغالی و حتی دورتر از مرزها هستند.

این جنگنده بمب افکن‌های پیشرفته ظرفیت رادارگریزی دارند که آنها را در برابر رادارها تقریبا نامرئی می‌کند. این هواپیماها می‌توانند تعداد بیشتری بمب حمل کنند.

با این وجود، پیش‌تر جنگنده اف 35 که ساخت شرکت مارتین لاکهید است در کنگره آمریکا به سبب هزینه‌های آن و نقائص فنی ادعایی، مورد انتقاد قرار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین