کد خبر: ۱۰۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
فتاح گفت: اگرچه مددجویان از افزایش رقم مستمری ابراز رضایت می‌کنند اما باید به آنها تفهیم شود مددجویان سرور و تاج‌سر امدادگران کمیته امداد هستند اما این نهاد تنها یک اورژانس اجتماعی موقت است که تلاش می‌کند آن‌ها را توانمند سازد تا از چرخه حمایت خارج شوند.
ناطقان: پرویز فتاح در دومین سفر خود به استان سیستان و بلوچستان علاوه بر دیدار با ائمه جمعه تسنن و تشیع، نمایندگان مجلس و  مسئولان شهرستان‌ چابهار از منازل مددجویان  تحت حمایت این نهاد برای رفع مسائل و مشکلات آنها بازدید کرد.

وی در حاشیه این سفر با اشاره به هفته دولت گفت: قانون حمایت از سالمندان به همت شهید محمدعلی رجایی تهیه و در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و این طرح هم اکنون در کمیته امداد باهدف تکریم منزلت سالمندان و کمک به افرادی که نیازمند توجه بیشتری هستند درحال اجراست.

وی با اشاره به رابطه حسنه کمیته امداد با دولت و مجلس شورای اسلامی افزود: در یک اقدام جهادی و مؤثر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزایش مستمری مددجویان تحت حمایت این نهاد را افزایش دادند. بر این اساس مستمری مددجویان با همکاری دولت متناسب با سطح محرومیت حداقل ۲۰ درصد حقوق و دستمزد کارکنان تعیین و اکنون مستمری مددجویان نسبت به سال گذشته سه برابر شد. این افتخار نظام است که با وجود محدودیت‌های مالی دولت، نیازمندان در اولویت قرار گرفته‌اند.

فتاح یادآور شد:در حقیقت کار اصلی را نمایندگان مجلس انجام دادند و کمیته امداد به‌عنوان مسئول اجرایی، این افزایش پرداخت را به‌حساب مددجو واریز می‌کند. امیدواریم با تعامل کمیته امداد و نمایندگان مردم در مجلس حل  مشکلات و نیازهای مددجویان سرعت گیرد.

وی با بیان اینکه ما مسئولان هیچ‌گاه نمی‌توانیم خود را در جایگاه مددجو قرار دهیم چراکه سطح زندگی‌مان بسیار متفاوت شده است تاکید کرد: اگرچه مددجویان از افزایش رقم مستمری ابراز رضایت می‌کنند اما باید به آنها تفهیم شود مددجویان سرور و تاج‌سر امدادگران کمیته امداد هستند اما این نهاد تنها یک اورژانس اجتماعی موقت است که تلاش می‌کند آن‌ها را توانمند سازد تا از چرخه حمایت خارج شوند.بر این اساس باید خدمات کمیته امداد مدت‌دار به مددجویان ارائه شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه امسال بودجه کمیته امداد تأمین‌شده است گفت: اعتبار اشتغال‌زایی مددجویان از محل منابع بانکی در سال ۹۵، هزار میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۶ به دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. همچنین سال گذشته ۳۰۰میلیارد تومان از محل منابع داخلی کمیته امداد به مددجویان وام قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت شد که امسال این رقم  با افزایش سه برابری به هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

فتاح بابیان اینکه امسال ۱۰۰ درصد منابع اشتغال جذب‌شده است گفت: از ۱,۵ میلیارد دلاری که قرار است از صندوق توسعه ملی به مناطق محروم، روستایی و مرزی اختصاص یابد سهمی نیز به اشتغال مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته است که باید با همکاری مسئولان استان‌ها این منابع در قالب تسهیلات به افراد واجد شرایط پرداخت شود.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه بخشی از منابع مالی کمیته امداد برای کمک به نیازمندان از مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شودافزود: یک‌ میلیون نفر در سطح کشور حامی فرزندان ایتام و محسنین هستند که با حمایت این حامیان علاوه بر تأمین تمامی نیازهای کودکان بی‌سرپرست، هر یتیم به‌طور متوسط  ۱۴۰ هزار تومان به‌صورت ماهانه دریافتی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت ایتام و فرزندان محسنین در اولویت کاری کمیته امداد است  اعلام کرد: هم‌اکنون ۷۰۰ کودک در شهرستان چابهار از نعمت پدر محروم هستند که باید زمینه انجام کسب‌وکار خانگی  برای مادران آن‌ها ایجاد شود چراکه ایجاد مشاغل خانگی سبب ایجاد مزایای بسیاری برای زنان سرپرست خانوار از جمله ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال آنها، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب و استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین