کد خبر: ۱۰۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
خواندن معنا و تفسير آيات قرآن كريم، به فهم درست آن و عملی كردن دستورات الهی در زندگی‌مان كمک می‌كند.
ناطقان: قرآن سر تا سر اعجاز در زندگی مادی و معنوی است. اگر ما آن را با معرفت تلاوت کنیم، حتماً اثرات آن را خواهیم دید. برای آگاهی‌ و فهم بهتر و بيشتر آيات قرآن كريم هرشب تفسير آياتی از اين معجره الهی را برای شما آماده می‌كنيم. در این گزارش تفسیر آیه89سوره بقره را می‌خوانید:


وَلَمَّا جَاءَهُمْ کِتَابٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَهُمْ وَکَانُوا مِنْ قَبْلُ یَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِینَ کَفَرُوا فَلَمَّا جَاءَهُمْ مَا عَرَفُوا کَفَرُوا بِهِ فَلَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الْکَافِرِینَ (89)

و چون به نزد آنان کتابی (همانند قرآن) از نزد الله آمد که تأیید کننده است آنچه که همراه آنان (از تورات) است و در حالی که پیش از این بودند که برکسانی که کفر نمودند طلب پیروزی می نمودند و چون به نزدشان آمد آنچه را که شناختند بدان کفر نمودند پس لعنت و نفرین الله بر کافران باد .


(وَلَمَّا جَاءَهُمْ) مراد ازاین قسمت آیه؛ یهود است


(کِتَابٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ) مراد از کتابی که در اینجا آمده قرآن است.


(مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَهُمْ) مراد از آنچه همراه آنان است کتاب تورات می باشد، و مراد از تصدیق و تأیید این است که کتاب تورات از جانب الله متعال نازل گشته است و اصول عقاید و اخبار و تمام مطالبی که در آن آمده ازجانب الله متعال است .


(وَکَانُوا مِنْ قَبْلُ یَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِینَ کَفَرُوا) قوم یهود پیش از آمدن پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه و آله وسلم و پیش از نزول قرآن هرگاه با برخی از عرب ها درگیر می شدند به آنها می گفتند صبر کنید که آخرین پیامبرالله بیاید ما با کمک اوبرشما پیروز شده و شما را نابود خواهیم نمود.
(فَلَمَّا جَاءَهُمْ مَا عَرَفُوا کَفَرُوا بِهِ) این قسمت آیه می گوید: آنگاه که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم مبعوث شدند و قرآن نازل گشت آنها با صفات و مشخصاتی که در باره پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و قرآن در تورات آمده بود ،دانستند که واقعا محمد صلی الله علیه و آله وسلم پیامبر برحق و قرآن کتاب الله متعال است ولی با این وجود کفر نمودند و به دین اسلام مشرف نشده و پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و قرآن را قبول نکردند .


در این قسمت آیه دو چیز مهم بیان شده است :
1 - یهودیان حقانیت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و قرآن را کاملا می دانستند .
2 - با وجود دانستند کفر نمودند و کافر گشتند .
(فَلَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الْکَافِرِینَ) آری منکران پیامبربزرگوار اسلام صلی الله علیه و آله وسلم و منکران قرآن کافراند و کافران مورد نفرین و لعنت الهی می باشند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین