کد خبر: ۱۰۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
رهبر فراری طالبان در پیام خود به مناسبت عید قربان بار دیگر گفت که نیروهای آمریکایی و ناتو باید افغانستان را ترک کنند و اعلام کرد: این اقدام می‌تواند راهی به سوی حل صلح آمیز درگیری مسلحانه در کشور باشد.
ناطقان: به نقل از صدای آمریکا، این اظهارات از سوی مولوی هیبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان در پیامی به مناسبت عید قربان مطرح شد و وی با اشاره به حضور نیروهای بین‌الملل در افغانستان گفت:‌ مانع اصلی در مسیر صلح در کشور، همین اشغالگری است. راه حل صلح آمیز در مساله افغانستان ستون اصلی سیاست طالبان است. اشغالگری باید پایان یابد.

آخوندزاده مدعی شد که طالبان بیش از نیم قرن است که در افغانستان دولت دارد و اقدامات این گروه برای آزادسازی افغانستان از دست مهاجمان خارجی است.

وی ادعا کرد: زندگی، مال و شکوه مردم افغانستان شامل اقلیت‌ها در مواضعی که تحت کنترل طالبان هستند، حفظ شده است. این مناطق تهدیدی برای کشورهای همسایه و جهان نیست. ما بر این باوریم که در یک سیستم کامل که شامل همه جوانب شود، ما به دنبال یک افغانستان آزاد، مستقل و مترقی هستیم.

این پیام از سوی رهبر طالبان یک هفته پس از آن منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا استراتژی جدید خود را درباره افغانستان اعلام کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین