کد خبر: ۱۰۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
مسئول سرویس امنیت و اطلاعات اقلیم کردستان عراق گفت: سرکرده داعش در راستای انتقام گیری از شکست‌های اخیر این گروهک، در تلاش است تا سلسله حملاتی را در اروپا ترتیب دهد.
ناطقان: به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، لاهور طالبانی، مسئول سرویس امنیت و اطلاعات اقلیم کردستان عراق طرح‌های ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش را برای انجام سلسله حملات اروپا "پیچیده" خواند و گفت، حملات علیه اهداف غیر عادی با هدف تقویت روحیه تروریست‌های داعش بعد از شکست‌های پی در پی‌ آنها در موصل، رقه و مناطق دیگر است.

طالبانی نسبت به خطر پیدایش نسل جدیدی از گروه‌های تروریستی در عراق در صورت عدم اجرای اصلاحات سیاسی ریشه‌ای هشدار داد و گفت: از دست دادن سرزمین‌های وسیعی از مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و عراق به معنای پایان این گروهک نیست.

وی با بیان اینکه طبق ارزیابی‌ها، هنگام اوج نفوذ داعش در عراق و سوریه نزدیک به 500 افراط گرای انگلیسی در صف این تروریست‌ها می‌جنگیدند، بر پاکسازی اکثر آنها طی عملیات نظامی اخیر تحت حمایت ائتلاف بین المللی تاکید کرد.

طالبانی مجددا بر زنده بودن البغدادی تاکید کرد و گفت، سرکرده داعش احتمالا در مناطق بیابانی واقع در مرزهای سوریه و عراق پنهان شده است.

وی با بیان اینکه البغدادی برای انجام سلسله حملات جدیدی از جمله در انگلیس و کشورهای غربی دیگر تلاش می‌کند، توضیح داد، داعش تلاش می‌کند توجه مطبوعات را به خود جلب کند. سرکردگان داعش نزدیک به بغدادی برای اجرای عملیات تروریستی "پیچیده تری" تلاش می‌کنند و بدین وسیله داعش به دنبال این است که بعد  از دست دادن سرزمین‌های تحت کنترلش خود را برای انجام حملات علیه غرب توانمند نشان دهد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: داعش ، حمله ، غرب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین