کد خبر: ۱۰۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
اندکی بعد از شایعه دستور ریاض به رسانه‌های خود برای عدم تعرض به ایران، وزیر مشاور عربستان در امور خلیج فارس، ایران را منبع «تروریسم» و حزب الله را «حزب شیطان» توصیف کرد.
ناطقان: سه روز پیش روزنامه رأی الیوم که از لندن به روزرسانی می‌شود، به نقل از منابع بلندپایه در عربستان مدعی شد که ریاض به رسانه‌های داخلی و خارجی خود دستور داده که از حمله به ایران و شیعیان در منطقه خودداری کنند.

یک روز بعد مشاور رسانه‌ای دیوان سلطنتی عربستان در توییتر خود این خبر را تکذیب کرده و گفت هیچ دستوری در این خصوص برای رسانه‌های سعودی صادر نشده است.

همان روز شبکه العربیه چند خبر علیه ایران و حزب‌الله منتشر کرد و عملا نشان داد که این خبر کذب است.

در جدیدترین توهین و حمله مقامات سعودی به ایران، «ثامر السبهان» وزیر مشاور عربستان در امور خلیج فارس، در توئیتر خود، ایران را منبع تروریسم و افراطگرایی توصیف کرد.

بر اساس گزارش‌های بین‌المللی، اتباع عربستان دارنده اولین رتبه در اعضای گروههای تروریستی تکفیری مانند داعش را دارند .

السبهان در توئیتر خود نوشت:‌ سرچشمه تروریسم و افراطگرایی در جهان، ایران و فرزند بزرگش حزب شیطان هستند و جهان همانطوری که با داعش برخورد کرد، باید با منبع آن نیز برخورد کند. ملل ما نیازمند صلح و امنیت هستند».

السبهان پیشتر و در توییتی دیگر با توهین به لبنانی‌ها، ضمن توصیف حزب‌الله به حزب شیطان، در امور داخلی لبنان دخالت کرد و نوشت «آنچه حزب شیطان از جنایات غیرانسانی در امت ما انجام می‌دهد، حتما تبعاتش دامن لبنان را خواهد گرفت و لبنانی‌ها باید یا با آن باشند یا علیه آن».

السبهان در طرح اظهارنظرهای مدخله‌جویان در امور کشورهای عربی و توهین به مردم عرب سابقه دارد. او پیش از تصدی منصب وزیر مشاور دولت عربستان در امور خلیج فارس، اولین سفیر عربستان در بغداد پس از بیش از 20 سال و اندی تنش در روابط عراق-عربستان شد اما به دلیل اظهارت مداخله‌جویانه و توهین به الحشد الشعبی و فرقه‌ای خواندن آن، از عراق به نوعی اخراج شد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین