کد خبر: ۱۰۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
سیدمسعود شجاعی طباطبایی از برگزاری نمایشگاه «کاریکاتور داعش» در سوریه خبر داد و گفت: ۶۰ کاریکاتور حاضر در این نمایشگاه، افشاگر ماهیت صهیونیستی داعش هستند.
ناطقان: سیدمسعود شجاعی طباطبایی، دبیر مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور داعش که سال ۹۴ در کشورمان برگزار شد، گفت: در این مسابقه، ۳۶۵ هنرمند از ۴۳ کشور بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که در نهایت ۲۸۰ اثر برای نمایش برگزیده شد.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقه در دو رشته کارتون و کاریکاتور برگزار شد. بخش کارتون به موضوع داعش اختصاص داشت و بخش کاریکاتور به حامیان پشت‌پرده این جریان افراطی می‌پرداخت.

شجاعی ادامه داد: اکنون از میان برگزیدگان نمایشگاه کاریکاتور داعش، ۶۰ اثر را انتخاب کردیم تا در سه شهر سوریه از جمله «حلب» در معرض دید عموم قرار گیرد. آثار انتخابی عموماً افشاگر ماهیت صهیونیستی داعش هستند و اشاره مستقیم به این موضوع دارند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افزود: حلب شهری است که مردم آن از سوی تروریست‌های داعش بسیار مورد ستم واقع شدند و آن‌ها به شدت از رژیم صهیونیستی متنفر هستند، چون داعش را دست‌پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند.

وی برپایی نمایشگاه کاریکاتور داعش در سوریه را اقدامی مؤثر در بالابردن روحیه مردمان این کشور دانست و افزود: انسان‌های آزاده جهان همراهی خود را با مردم سوریه و عراق در مبارزه با داعش ابراز می‌کنند و برپایی نمایشگاه کاریکاتور داعش، جلوه‌ای از این همراهی است.

این عکاس باسابقه درباره دیگر اهداف خود از سفر به سوریه گفت: قبلاً از حلب و خط مقدم نبرد با تکفیری‌ها عکاسی کردم، امیدوارم بتوانم آن‌ها را تکمیل کنم و معتقدم عکاسی از مردم مظلوم سوریه، روحیه‌بخش و اثرگذار است.

شجاعی یادآور شد: در پروژه عکاسی از سوریه، آقای حسن قائدی هم حضور دارد و ان‌شاءالله در صورت کسب موفقیت در ثبت فریم‌های مورد نظرمان، نمایشگاهی به صورت گروهی یا انفرادی برگزار خواهیم کرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین