کد خبر: ۱۰۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
محمد یوسفی در گفتگو با صدا و سیما، با اشاره به تصمیم لحظه آخری نعمت زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت برای حذف ارز مبادله ای 255 قلم کالای وارداتی افزود: از این تعداد کالا 19 قلم مربوط به کنجاله های مصرفی در مرغداری ها و دامداری ها است که این اتفاق سبب افزایش قیمت مرغ در بازار خواهد شد.
ناطقان: وی با اشاره به اینکه امروز قیمت مرغ در میدان بهمن 300 تومان و در واحدهای صنفی 100 تومان در هر کیلو گرم کاهش داشته است گفت: با حذف ارز مبادله ای و جایگزینی ارز آزاد علاوه بر گرانی حدود 400 تومان در هر کیلو گرم گوشت مرغ ، صادارت این کالا نیز  بطور کامل حذف خواهد شد.

رئیس انجمن تولید کنندگان مرغ گوشتی با اشاره به تعرفه 4 درصدی دانه سویا و واردات  آن با استفاده از ارز مبادله ای ادامه داد: استفاده از ارز آزاد برای  واردات این کالا سبب  ایجاد رانت در واردات و انحصار برای تولید کنندگان کنجاله داخلی خواهد شد.

یوسفی با اشاره به نامه نگاری های  انجام شده با مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی افزود: امیدوار هستیم که آقای شریعتمداری وزیر صنعت مانع از اجرایی شدن این طرح شود.

وی  صادرات مرغ را در گرو کاهش قیمت مرغ در داخل کشور و تامین هزینه های صادرات از سوی تولید کنندگان دانست و گفت: با حذف ارز  مبادله ای امکان رقابت ایران با کشورهای ترکیه و برزیل در بازار بین المللی  از بین خواهد رفت.

رئیس انجمن تولید کنندگان مرغ گوشتی انحصار  کالا را سبب خروج آن کالا از شمول تعزیرات  دانست و گفت: حذف ارز مبادله ای کنجاله سبب بالا رفتن قیمت تمام شده و افزایش قیمت مرغ در بازار می شود.

یوسفی با  اشاره به اینکه مصرف مرغ در کشور سالانه 2 میلیون و 200 هزار تن است ادامه داد: ایجاد شرایط نا برابر بین واردات دانه کنجاله طرح معقولی نیست.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ هم  اکنون در میدان بهمن 6500 تومان است افزود: در شرایط  فعلی  قیمت جوجه یک روزه و نهاده های دامی عرضه مرغ  کمتر از 7500 تا 8 هزارتومان به نفع  تولید نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین