کد خبر: ۱۰۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
مدیرکل شبکه‌های مردمی و مراکز نیکوکاری کمیته امداد از درآمد 650 میلیارد تومانی کمیته امداد در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.
ناطقان: بهمن دستاری در نشست خبری امروز معاونت مشارکت‌های مردمی کمیته امداد که در محل این نهاد حمایتی برگزار شد، گفت: از ابتدای سال 96 تا کنون قریب به 650 میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد جذب شده است که در مقایسه با پنج ماهه نخست سال 95 رشد 48 درصدی داشته‌ایم.

وی در ادامه به تشریح این درآمدها پرداخت و گفت: 312 میلیاردتومان درآمد نقدی، 111 میلیارد تومان به صورت کالا، 155 میلیارد تومان به صورت مستقیم و 72 میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد کمک شده است.

مدیرکل شبکه‌های مردمی و مراکز نیکوکاری کمیته امداد ادامه داد: به عبارت دیگر از این 650 میلیارد تومان 128 میلیارد تومان صدقات، 175 میلیارد تومان زکات، 152 میلیارد تومان اکرام ایتام و محسنین و 195 میلیارد تومان از طریق سبدهای پنجگانه نیازهای اساسی خانواده رقم مشارکت‌های مردمی برای رفع نیازهای محرومان و نیازمندان بوده است.

دستاری ادامه داد: در سال جاری مشارکت هر چه بیشتر با موسسات خیریه جهت هم افزایی در رفع نیازهای محرومان و نیازمندان را در دستور کار خود داریم. این در حالیست که اکثر مددجویان تحت پوشش کمیته امداد توسط موسسات خیریه هم حمایت می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 1250 موسسه خیریه با کمیته امداد همکاری مشترک دارند و پیش بینی می‌شود که این همکاری‌ها در سال جاری افزایش یابد.

مدیرکل شبکه‌های مردمی و مراکز نیکوکاری کمیته امداد همچنین خاطرنشان کرد: در سال جاری اولویت همکاری امداد با آن دسته از موسسات خیریه‌ای است که اولویت کاری آنها حمایت از تحصیل دانش آموزان، ایتام و یا حمایت‌های فرهنگی است.

دستاری همچنین گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم آمار کامل موسسات خیریه همسو با کمیته امداد را احصاء کنیم. این در حالیست که ارائه سبدهای آموزشی و فرهنگی از طریق این موسسات خیریه را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

به گفته وی، هم اکنون 975 مرکز نیکوکاری نیز به صورت محله محور در محلات در حال فعالیت هستند.

مدیرکل شبکه‌های مردمی و مراکز نیکوکاری کمیته امداد در ادامه در خصوص جشن عاطفه‌ها گفت: این جشن مختص دانش آموزان نیست بلکه دانشجویان بی بضاعت نیز شناسایی شده و کمک‌های نیکوکاران مشمول آنان نیز خواهد شد.

دستاری در ادامه با تاکید بر آنکه خدمات و درآمدهای کمیته امداد شفاف سازی شده است و این روند ارتقاء پیدا خواهد کرد گفت: تمامی اطلاعات مورد نیاز خیرین را در اختیار آنها قرار خواهیم داد تا تعاملات و ارتباطات با خیرین افزایش یابد. این در حالیست که به منظور توسعه فرهنگ خیر و احسان تجلیل از خیرین را نیز همواره در برنامه‌های خود خواهیم داشت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین