کد خبر: ۱۰۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴
احادیث متعددی از ائمه اطهار در حوزه سلامتی، پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مختلف و درمان آنها به دست ما رسیده است.
ناطقان: احادیث متعددی از ائمه اطهار در حوزه سلامتی، پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مختلف و درمان آنها به دست ما رسیده است که در ادامه برخی از احادیث درباره راه‌های خلاصی از سردرد آمده است:

شستن سر با خطمی

امام کاظم(ع): شستن سر با خطمی در روز جمعه، از سنت است، روزی را سرشار می‌سازد، فقر را باز می‌دارد، مو و پوست را نکو می‌کند و مایه ایمنی از سردرد است.

 نوشیدن آب نیم‌گرم

امام صادق(ع): پیامبر خدا(ص) به هنگام افطار با حلوایی آغاز می‌کرد و بدان، روزه می‌گشود؛ اگر حلوا نمی‌یافت با شکرینه‌ای دیگر یا چند دانه خرما و اگر نیز یافت نمی‌شد، با آب نیم‌گرم. آن گاه می‌فرمودند: این معده و جگر را پاک می‌کند و سردرد را از میان می‌برد.

شستن پاها با آب سرد

رسول اکرم(ص): شستن پاها با آب سرد پس از بیرون آمدن از حمام، مایه ایمنی از سردرد است.


مالیدن روغن بنفشه

امام صادق(ع): چه خوب روغنی است روغن بنفشه، درد را از سر و چشمان می‌برد.
 
خضاب کردن با حنا


پیامبر خدا(ص): حنا خضاب اسلام است، ثواب عمل مؤمن را می‌افزاید، سردرد را از میان می‌برد، چشم را تیزبین می‌کند، قدرت آمیزش را افزون می‌سازد و مهتر گیاهان خوشبو در دنیا و آخرت است.

استعمال انفیه

امام صادق(ع): پیامبرخدا(ص) چون سردرد داشتند، به روغن کنجد انفیه می‌کرد؛ به نقل از علی بن یقطین: به امام رضا(ع) نوشتم که در سرم، سردی شدیدی حس می‌کنم به گونه‌ای که چون بادی به من می‌خورد، چیزی نمی‌ماند که از هوش بروم؛ امام در پاسخ برایم چنین نوشت: بر تو باد انفیه عنبر و زنبق، پس از خوردن غذا، تا به اذن خداوند عافیت یابی.

 
حجامت

رسول خدا(ص): حجامت در سر، درمانی برای دیوانگی، جذام، شب‌کوری، پیسی و سردرد است.

کاسنی

روزی امام رضا(ع) برای یکی از خدمتکاران که گرفتار تب و سردرد می‌شد، کاسنی خواست و فرمود آن را آرد کنند، سپس آن را بر روی کاغذی قرار داد و روغن بنفشه بر رویش ریخت و این مخلوط را بر پیشانی شخص گذاشت، آنگاه فرمود: بدانید که این، تب را می‌برد، برای سردرد سودمند است و آن را از میان می‌برد.

منبع: میزان
برچسب ها: حدیث ، سردرد ، اهل بیت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین