کد خبر: ۱۰۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: همکاری بسیار نزدیکی با پلیس و قوه قضائیه داریم تا با بهره‌کشی از کودکان کار و خیابان که از سوی برخی افراد سودجو انجام می‌شود، برخورد کنیم به‌ طوری‌ که سال قبل ۴ باند کرایه کودک شناسایی شد.
ناطقان: حبیب‌الله مسعودی فرید، گفت: ‌99 درصد کودکان کار و خیابان دارای خانواده بوده و با خانواده‌های خود زندگی می‌کنند، به همین دلیل رویکرد بهزیستی از نگهداری این کودکان در مراکز شبانه‌روزی به مراکز روزانه تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 38 مرکز روزانه و 31 مرکز شبانه برای نگهداری از این کودکان طی سال‌های اخیر ایجاد شده است، به‌طوری‌که سال گذشته 6 هزار کودک کار و خیابان در مراکز شبانه و بیش از 2 هزار و 500 کودک در مراکز روزانه پذیرش شده‌اند.

فرید با هشدار نسبت به برخی رفتارهای غیراخلاقی و بهره‌کشی از این کودکان توسط افراد سودجو گفت: بسیاری از این باندها توسط همکاری که با دستگاه قضا و پلیس داشته‌ایم شناسایی و برخورد شده است. سال قبل 4 باند کرایه کودکان شناسایی شده و حتی برخی والدین وجود دارند که در قبال دریافت پول، کودکان خود را به این باندها می‌دهند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود:‌ البته با همکاری و تفاهمنامه‌ای که با قوه قضائیه داریم، خانواده‌هایی که پس از چندین بار شناسایی نسبت به اینکه حضانت کودکان خود را نمی‌توانند داشته باشند، از آنها سلب حضانت می‌شود.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین