کد خبر: ۱۰۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
محققان چسب‌هایی ابداع کرده‌اند که قابلیت چربی‌سوزی دارند و با چسباندنشان به پوست می‌توان بدون رژیم لاغری از شر چربی‌های اضافی خلاص شد.
ناطقان: تا زمانی که انسان بتواند تنها با چسباندن یک چسب به بدن، چربی های اضافی بدن را از بین ببرد، چندان فاصله ای نداریم. بتازگی دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا و دانشگاه کارولینای شمالی نوعی چسب پوستی را روی بدن موش های آزمایشگاهی تست کرده اند که با موفقیت توانسته چربی های بدن آنها را کاهش دهد.

به نقل از گیزمگ، تا قبل از ابداع این چسب میکروسوزنی، داروهایی برای تبدیل چربی های سفید ذخیره کننده انرژی به چربی های قهوه‌ای سوزاننده انرژی در دسترس بوده اند که سوخت و ساز بدن را هم افزایش می دادند؛ اما این داروهای خوراکی یا تزریقی روی کل بدن تاثیر می گذاشتند و طبیعتا عوارضی چون دردها و مشکلات معده، شکستگی های استخوانی و افزایش وزن را به دنبال داشتند.

دانشمندان برای غلبه بر این مشکل، داروها را به صورت نانوذرات میکروسکوپی فشرده کردند و آنها را در قالب یک چسب پوستی یک سانتی متری درآوردند که در زیر آن میکروسوزن هایی تعبیه شده است. وقتی این چسب روی پوست قرار می گیرد، میکروسوزن های آن به داخل پوست نفوذ می کند و ذراتی را به آن گروه از سلول های چربی که زیر پوست قرار گرفته اند، ترشح می کنند. سپس این ذرات شکسته می شوند و در صورت نیاز دارو را به داخل سلول های چربی سفید ترشح می کنند.

محققان دو عدد چسب را به هر کدام از طرفین پهلوی موش‌های آزمایشگاهی چسباندند و اثر آنها را روی بدن این حیوانات بررسی و آزمایش کردند. یکی از این چسب ها حاوی ترکیبات تبدیل کننده چربی های سفید به چربی های قهوه ای بود و چسب دیگر، تنها حاوی نانوذرات و فاقد ترکیبات دارویی بود. آنها هر سه روز این چسب ها را با چسب های جدید تعویض می کردند و این کار را به مدت چهار هفته ادامه دادند. بعد از پایان دوره درمان مشاهده کردند چربی های ناحیه ای که روی آن چسب حاوی ترکیبات دارویی چسبانده شده بود در مقایسه با طرف دیگر، تا ۲۰ درصد چربی‌ها را کاهش و سوخت و ساز بدن آنها را نیز افزایش داده است.

این نوع چسب چربی سوز می تواند نیاز به جراحی های لاغری و بویژه لیپوساکش را که عوارض جانبی متعددی به دنبال دارد، برطرف کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین