کد خبر: ۱۰۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از دستگیری یک جاعل حرفه ای در کرمان خبر داد و گفت: متهم اقدام به جعل اسناد بانکی واداری،گواهی پایان تحصیلات،پروانه کسب و فعالیت نمایندگی وده ها موارد دیگر کرده است.
ناطقان: «علی شفیعی» در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: طی یکسری اقدامات اطلاعاتی انجام شده از سوی تیم عملیات حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان مشخص شد فردی به هویت «م.م» با همدستی دو نفر دیگر اقدام به جعل وکلاهبرداری گسترده در سطح کشور می‌کرده است.

این مقام قضائی ادامه داد: با بازرسی منزل تیمی متهم مشخص شد وی به طرز ماهرانه‌ای اقدام به جعل مهر و امضای افراد مختلف از جمله قضات، وکلاء، سردفتران، پزشکان متخصص، فرماندهان انتظامی و مسئولان و کارشناسان ادارات می‌کرده است.

شفیعی با بیان این‌که متهم با راه‌اندازی یک موسسه حقوقی واهی و دفتر وکالت قلابی و با دادن وعده‌های توخالی اقدام به اخذ مبالغ کلانی از شهروندان می‌کرده است، گفت:متهم دستگیر شده چندین مرتبه با تغییر چهره و ایفای نقش‌های مختلف از جمله وکیل، پزشک، قاضی اقدام به سوءاستفاده از افراد ناآگاه کرده است.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: در بررسی اسناد جعلی مکشوفه مشخص شد وی  اوراق ادرات مختلفی از جمله شهرداری، ثبت احوال، علوم پزشکی، اقتصاد و دارایی، ثبت اسناد واملاک، سازمان زندان‌ها، کارشناسان رسمی دادگستری را در استان‌های متعددی از جمله تهران، کرج، قم، یزد و کرمان جعل کرده است.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کرمان با بیان این‌که فرد دستگیر شده دارای سوابق و محکومیت‌های متعدد کیفری از جمله حمل و نگهداری موادمخدر، جعل، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، روابط نامشروع است، خاطرنشان کرد: متهم با عناوین گوناگونی در شبکه‌های مختلف اجتماعی از جمله تلگرام، میهن گرام، موبوگرام و ایسناگرام اقدام به اغفال و اخاذی از دختران و زنان جوان کرده بود.

 وی با بیان این‌که متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است، یادآور شد: در این رابطه دو نفر از جمله دستیار اول متهم که زنی به نام «س.م» است نیز دستگیر شده و در این رابطه یک دفتر کار به همراه یک واحد مسکونی پلمب هم‌چنین یک دستگاه رایانه(pc)، لب تاپ، تبلت، پرینتر، تعدادی تلفن همراه به همراه سایر لوازم و دستگاه‌های دیگر توقیف شده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین