کد خبر: ۱۰۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
دبیر علمی دومین کنگره بین المللی و نهمین کنگره ملی سرطان سینه در اشاره به ارتباط چاقی و افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه، گفت: چاقی 2 تا 3 برابر احتمال ابتلا به این سرطان را افزایش می دهد.
ناطقان: آسیه الفت با اشاره به اینکه کنترل وزن در پیشگیری از سرطان سینه بسیار مهم است، افزود: مقابله با چاقی، تغدیه سالم و تحرک بدنی مهمترین عوامل قابل کنترل برای کاهش ابتلا به این بیماری هستند.

وی اظهار کرد: براساس شاخص توده بدنی (BMI) اثبات شده که افراد دارای شاخص بالای 25 شانس بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند و این افراد باید با تغذیه سالم و تحرک بدنی به مقابله با چاقی بروند تا دچار عوارض متعدد از جمله سرطان سینه نشوند.

عضو هیات علمی پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی بیان کرد: این بیماری در آسیای جنوب غربی از جمله ایران شیوع متوسطی دارد و رشد بیماری در کشور ما هم مشابه سایر کشورهای همسایه است.

مدیر گروه پژوهشی بیماری های سینه پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی گفت: هنوز هم آمریکا و اروپا جزو کشورهایی هستند که بیشترین میزان شیوع این بیماری را دارند و بیشترین عامل افزایش بیماری در این کشورها، سبک زندگی مانند صنعتی بودن، تغییرات هرمونی و بالا بودن سن اولین بارداری است.

الفت بخش مهمترین علت افزایش بیماری در ایران را هم سبک زندگی غلط اعلام کرد و گفت: چاقی، بالا رفتن سن ازدواج، تغذیه ناسالم، کم بودن تحرک بدنی و آلودگی های محیطی در بروز این بیماری نقش موثری دارند.

وی با اشاره به اینکه چند عامل دست به دست هم می دهند تا سرطان ها از جمله سینه ایجاد شود، گفت: عامل زمینه ای ژنتیکی در این زمینه بسیار مهم است و با اضافه شدن عوامل محیطی به آن، سبب بروز این سرطان در افراد می شود.

** سرطان سینه درمان پذیر است

وی با اشاره به این که سرطان سینه جز سرطان های درمان پذیر است، گفت: اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شود، قابل درمان بوده و فرد می تواند زندگی عادی داشته باشد.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی و نهمین کنگره ملی سرطان پستان ادامه داد: اگر بیماری در مراحل اولیه با ماموگرافی تشخیص داده شود فرد بیمار پس از درمان می تواند طول عمر عادی پیدا می کند.

الفت بخش با اشاره به این که کشورها سیاست های مختلفی برای غربالگری این بیماری دارند و این کار بستگی به منابع مالی دارد، گفت: غربالگری به شکل ماموگرافی در کشور ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صحیح و اصولی در صدد شناسایی بموقع بیماران هستیم تا در اسرع وقت نسبت به درمان آنان اقدام شود .

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی و نهمین کنگره ملی سرطان سینه به استقبال خوب محققان از این مراسم اشاره کرد و گفت: محققان خارجی از کشورهای اروپایی و آمریکا، تازه های این حوزه را در قالب سخنرانی و میزگرد تخصصی ارائه خواهند کرد.

وی اظهار کرد: اپیدمیولوژی و بار سرطان سینه، غربالگری و پیشگیری در سرطان، تصویربرداری و روش های مداخله ای، جراحی انکوپلاستی و بازسازی و رادیوتراپی در سرطان سینه از جمله محورهای این رویداد علمی است.

الفت بخش، ژنتیک و سرطان سینه توارثی، ایمونوتراپی و سلول درمانی در سرطان، پاتولوژی و ایمونوهیستوشیمی، کیفیت زندگی، حفظ باروری، جنبه های اخلاقی در سرطان پستان و کاربردهای مهندسی پزشکی را از دیگر محورهای این کنگره برشمرد.

وی بیان کرد: 310 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که حدود 200 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر در این کنگره ارائه می شود.

الفت بخش ادامه داد: تعدادی کارگاه های آموزشی در زمینه جراحی، پیشگیری از سرطان،رادیولوژی و آنکولوژی در دومین کنگره بین المللی سرطان سینه برگزار خواهد شد.

نهمین کنگره ملی دومین کنگره بین المللی سرطان سینه جهاد دانشگاهی از 26 تا 28 مهرماه با حضور محققان داخلی و خارجی در سالن همایش های رازی برگزار می شود.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین