کد خبر: ۱۰۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه به نظر می رسد، بارزانی مسیر خود را گم کرده است، گفت: ایران و ترکیه ممکن است، تصمیم به اجرای تحریم های مشترک علیه کردستان عراق بگیرند.
ناطقان: به نوشته روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه،‌ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های ترکیه که وی را در این سفر همراهی کردند،‌ با هشدار درباره عواقب اصرار حکومت محلی کردستان بر برگزاری همه‌پرسی استقلال،‌ گفت: آن منطقه فقط متعلق به کردها نیست. ترکمن ها و عرب ها نیز در آن مناطق حضور دارند. 

اردوغان گفت: اگر به ابعاد تاریخی موضوع نگاه کنیم اوضاع کاملا متفاوت خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه به نظر می رسد، بارزانی مسیر خود را گم کرده است، گفت: ترکیه در گذشته کمک های زیادی به وی کرد. هنگامی که حکومت محلی کردستان عراق قادر نبود حقوق کارمندانش را پرداخت کند ما با اعطای دو میلیارد دلار وام به آنان کمک کردیم.

وی گفت: آنها قدرنشناس‌اند. حتی آمریکا و روسیه نیز به اندازه ما به آنان کمک نکردند. 

رئیس جمهور ترکیه درباره دیدار خود با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز گفت: من موضوع کمک های آمریکا به پ ک ک را در این دیدار مطرح کردم اما ترامپ نتوانست از این اقدامات دفاع کند. 

وی درباره موضوع خرید سامانه های اس 400 روسی نیز گفت:‌ ترامپ در این دیدار نیازی ندید که موضوع سامانه های اس 400 را مطرح کند.

رئیس جمهور ترکیه موضع قاطعانه ترکیه را علت خودداری ترامپ از مطرح کردن موضوع خرید سامانه های اس 400  از روسیه دانست.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین