کد خبر: ۱۰۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
بنابر اعلام خبرگزاری سوریه، ارتش این کشور با ادامه پیشروی‌های خود در دیرالزور توانسته تعدادی روستا و مناطقی جدید از این استان را تحت کنترل خود درآورد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری سوریه "سانا"، ارتش سوریه با پیشروی در دیرالزور و وارد آوردن خسارت‌های سنگین به نیروها و تجهیزات داعش، بر هشت روستا و شهرک‌ جدید در حومه غربی استان دیرالزور کنترل یافت.

اداره تبلیغات جنگ ارتش سوریه اعلام کرد، نیروهای ارتش به رهبری سرتیپ سهیل الحسن معروف "النمر" (پلنگ) در میان نبردهای سخت و با نابودی ده‌ها داعشی بر مناطقی جدید از دیرالزور تسلط یافته و با ادامه پیشروی خود در حومه این استان به مرزهای اداری آن با استان رقه رسیدند.

سانا پیشتر اعلام کرده بود، ارتش سوریه در عملیاتی علیه استحکانات و مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح در غرب دیرالزور توانستند چند روستا و منطقه باستانی در این استان را پس بگیرند.



بنا بر این گزارش یگان مهندسی ارتش در حال پاکسازی روستاها از بسته‌های انفجاری و بمب‌هایی است که تروریست‌ها پیش از فرار به مناطق تحت کنترلشان در بادیه، کار گذاشته بودند.

نیروهای دولتی سوریه با حمایت روسیه اواسط ماه سپتامبر توانستند محاصره سه ساله داعش در دیرالزور و فرودگاهش را بشکنند. این پیشروی را وزارت دفاع روسیه در طول سه سال اخیر از لحاظ اهمیت و میزان، بزرگتر از همه پیروزی‌های گذشته ارتش سوریه ارزیابی کرد.

نیروهای گروه تروریستی داعش نیز در دو روز گذشته بخش بیشتری از نیروهای بیگانه خود را به همراه خانواده‌هایشان از محله‌های غربی دیرالزور به حومه شرقی منتقل کرده‌اند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین