کد خبر: ۱۰۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
رئیس‌جمهور سابق گرجستان و فرماندار اسبق اودسای اوکراین به جرم عبور غیر قانونی از مرز مجرم شناخته شد.
ناطقان: به نقل از ودوموستی ،میخائل ساکاشویلی در دادگاهی در منطقه لووف اوکراین، به پرداخت ۳۴۰۰ گریون ( ۱۳۰ دلار) جریمه به خاطر عبور غیر قانونی از مرز این کشور محکوم شد.
وی پیشتر دارای پاسپورت اوکراینی بود،اماپترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین در تاریخ ۲۶ ژوئیه با اعلام نقض قوانین کشورش توسط ساکاشویلی به دلیل دروغگویی درباره شهروندی‌اش ،تابعیت او را لغو کرد.
با این حال ساکاشویلی توانست علی رغم موانع ایجاد شده توسط دولت اوکراین با حمایت هواداران خود به طور غیر قانونی از مرز لهستان وارد خاک اوکراین شود.
رئیس‌جمهور سابق گرجستان اذعان دارد که بصورت قانونی وارد خاک اوکراین شده و ماموران گمرکی پاسپورت وی را گرفته‌اند اما پلیس مرزی اوکراین این سخنان را رد می کند.
دادگاه‌های دیگری در اوکراین در حال بررسی وضعیت پرونده این سیاستمدار سابق گرجستان و اوکراین هستند که اکنون بدون تابعیت مانده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین