کد خبر: ۱۰۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، این کشور قصد دارد در واکنش به مصادره اموال و دارایی‌های دیپلماتیک روسیه در آمریکا، پرونده‌ای قضایی علیه این اقدام واشنگتن تشکیل دهد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه) اظهار کرد، مسکو تشکیل پرونده قضایی علیه اقدام آمریکا برای مصادره اموال روسیه در این کشور را به تاخیر نخواهد انداخت و هم‌اکنون در حال مذاکره با وکیلان و همچنین جمع‌آوری اسناد لازم برای این اقدام قانونی است.

لاوروف درباره گزارش‌های مطرح شده از دستور ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به وزارت امورخارجه این کشور مبنی بر جمع‌آوری اسناد مورد نیاز گفت: این اقدام را به تاخیر نمی‌اندازیم اما برای آن عجله هم نخواهیم کرد.

وی افزود، مسکو دلیلی نمی‌بیند تا دولت آمریکا را از تهدید روسیه منصرف کند و اگر دولت آمریکا پیشنهادی برای پرداختن به این مسئله ارائه کرد، با هم همکاری می‌کنیم، اما اگر نظر واشنگتن این است که ما تهدید اصلی برای آمریکا هستیم، دلیلی برای مذاکره و تلاش برای منصرف کردن آنان از اقداماتشان وجود ندارد.

آمریکا در روز 2 سپتامبر، کنسولگری روسیه در سان فرانسیسکو را تعطیل و ماموریت‌های تجاری این کشور با نیویورک و واشنگتن را متوقف کرد. مقامات آمریکایی اعلام کردند، این اقدام را در واکنش به تصمیم مسکو در اواخر ماه ژوئیه مبنی بر کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی به 455 تن (برابر با تعداد دیپلمات‌های روسیه در آمریکا) صورت گرفته‌ است.

لاورف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روسیه طرحی را مبنی بر استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در منطقه دونباس در شرق اوکراین تنظیم و دلایل خود را برای این اقدام مطرح کرد. اما هنوز پاسخی که در آن به این طرح اشاره‌ای شده باشد، دریافت نکرده‌ایم.

طرح اعزام نیروهای حفظ صلح سازمان ملل در همان ابتدا مورد حمایت پوتین قرار گرفت. وی گفت، این طرح تنها باید از امنیت نیروهای سازمان امنیت و همکاری اروپا موسوم به OSCE اطمینان حاصل کند و دلیلی برای استقرار این نیروها در این منطقه وجود ندارد. پوتین افزود، این اقدام تنها برای حل مشکلات پس از پایان درگیری طرف‌های درگیر جنگ و پس گرفتن تسلیحات سنگین دراین منطقه است و نمایندگان جمهوری خودخوانده خلق دونتسک (DPR) و لوهانسک (LPR) باید مستقیما در این فرایند شرکت داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین