کد خبر: ۱۰۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: مهم‌ترین علت ایجاد حریق در شهر مشهد آتش‌زدن عمدی است.
ناطقان: حسن جعفری در نشست خبری با بیان اینکه «هم‌اکنون 49 ایستگاه فعال آتش‌نشانی در سطح شهر مشهد وجود دارد»، اظهار کرد: تعداد ناوگان عملیاتی ما 275 دستگاه و تعداد تجهیزات عملیاتی 13هزار و 959 قلم است که نسبت به 10 سال گذشته رشد پنج درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست امسال 286 هزار و 161 با آتش‌نشانی تماس گرفته شده است که 43.9 درصد آن تماس‌های مزاحمتی برای این سازمان بوده است.

جعفری با اشاره به اینکه «آتش‌نشانی در شش ماه اول سال جاری 8 هزار و 57 عملیات انجام داده است»، تصریح کرد: از این تعداد 3هزار و 600  عملیات حریق و 4 هزار 457 مورد عملیات حادثه بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: سرانه عملیات‌ها در روز 43 مورد بوده که در این میان سهم حادثه 24 مورد و شهم حریق 19مورد بوده است. همچنین بیش‌ترین فراوانی حریق در ساعات 20تا22 شب و کم‌ترین فروانی حریق در ساعات 6 تا 8 صبح بوده است.

وی با بیان اینکه «میانگین زمان رسیدن به محل حادثه 4.25 دقیقه است»، خاطرنشان کرد: تعداد عملیات‌های حضوری 365 مورد که 4.5 درصد از کل عملیات‌های حریق و حادثه را تشکیل می‌دهد و سرانه حضور آتش‌نشان‌ها 4 نفر و حضور خودروهای عملیاتی در عملیات‌های حریق 1.2 دستگاه است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد یکی از مهم‌ترین علل ایجاد حریق در شهر مشهد را آتش‌زدن عمدی عنوان کرد و گفت: اتصال سیم برق، سوزاندن ضایعات، انتقال حرارت به علت مجاورت با آتش، انداختن شیء داغ یا آتش‌زا بر روی مواد قابل اشتعال از مهم‌ترین علت‌های آتش‌سوزی در شهر مشهد شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه « در شش ماه گذشته در حوادث و آتش‌سوزی‌های شهر مشهد 421 نفر مصدوم شده و 43 نفر فوت کرده‌اند»، یادآور شد: همچنین در عملیات‌های این سازمان 4هزار 642 نفر نجات‌ پیدا کرده‌اند و بر اساس آمارهای جمع‌آوری شده مناطق2 و 3 شهری با فراوانی بالای حریق و مناطق 2 و 9 شهری با فراوانی بالای حادثه شناسایی شده‌اند.

جعفری با بیان اینکه «امسال 150 میلیارد تومان بودجه به آتش‌نشانی مشهد تخصیص داده شده است»، تصریح کرد: بودجه عمرانی این سازمان در سال جاری 46 میلیارد تومان است که شورای شهر حدود 30 میلیارد دیگر را جداگانه برای تقویت حوزه عمرانی در نظر گرفت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین