کد خبر: ۱۰۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از واردات برنج در فصل برداشت گفت: واردات این محصول بیش ازنیاز داخل است و این امر تولیدکننده داخلی را متضرر می سازد.
ناطقان: شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر با انتقاد از واردات برنج در فصل برداشت این محصول گفت:طبق قانون واردات برنج از اول مرداد تا آخر آبان ماه(فصل برداشت) ممنوع است که امسال این تاریخ به اول شهریور تا آخر آبان تغییر کرداما در حال حاضر شاهد واردات برنج به کشور هستیم.

وی ادامه داد:کشاورزان که با سختی فراوان برنج را تولید می کنند در فصل برداشت شاهد واردات این محصول هستند که این امر قیمت ها را نامتعادل می سازد.

شاعری تصریح کرد:مصرف سرانه برنج کشور سالانه 36 تا 37 کیلو  و میزان تولید داخلی 2 میلیون و 250 هزار تن است بنابراین نیاز به برنج وارداتی نهایت 800 هزار تن برآورد می شود اما واردات این محصول بیش از یک میلیون تن است و این امر تولیدکننده داخلی را متضرر می سازد.

بر اساس این گزارش علی آبادی فراهانی مدیر کل واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت در خصوص چرایی واردات برنج در فصل برداشت گفت:در فصل ممنوعیت واردات یعنی از ابتدای شهریور ماه دیگر هیچ ثبت سفارشی انجام نگرفته است.

وی ادامه داد: ثبت سفارش هایی که مربوط به قبل این تاریخ بوده اجازه ترخیص کالا داشته اند اما ثبت سفارش جدیدی انجام نگرفته است.

بر اساس این گزارش جمیل علیزاده شایق نیز با انتقاد از واردات بی رویه برنج در فصل برداشت این محصول  اظهارداشت: اکنون شاهد بروز نابسامانی هایی در حوزه برنج هستیم.

وی ادامه داد: بنا بود میزان تولید، نیاز و کسری برنج در کشور مشخص شود که در این راستا ما با وزارت جهاد به جمع بندی رسیدیم که میزان تولید بین ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن تا ۲ میلیون و ۲۵۰ هزارتن است.

دبیر انجمن برنج با بیان اینکه میزان نیاز کشور به برنج حدود ۳ میلیون تن است، افزود: بنابراین کسری ما حداکثر ۸۰۰ هزارتن خواهد بود.

شایق در خصوص خبر ادغام برنج مرغوب شمال با محصول بی کیفیت وارداتی در استان های شمالی گفت:امر امر بسیار نادر است و در غیر از استان های شمالی انجام می گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین