کد خبر: ۱۰۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
با پایان رأی‌گیری در انتخابات آلمان، رسانه‌های این کشور از پیشتازی متحدان 'آنگلا مرکل' خبر داده‌اند.
ناطقان: در حالی که تا ساعاتی دیگر نتایج اولیه و غیررسمی انتخابات پارلمانی فدرال آلمان منتشر می شود، نظرسنجی ها حاکی است که آنگلا مرکل برای رسیدن به مقام صدراعظمی برای چهارمین بار مشکلی نخواهد داشت و حزب پوپولیست و راستگرای 'آلترناتیو برای آلمان' نیز وارد پارلمان می شود.

رای گیری از ساعت 8 صبح امروز به وقت محلی در 88 هزار مکان در سرتاسر آلمان آغاز شد . حدود 61 میلیون و 500 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و بنا بر اعلام دفتر فدرال آمار آلمان، تا ساعت 14 به وقت محلی حدود 41.1 درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده اند که در سال 2013 تا همین ساعت میزان مشارکت 41.4 درصد بوده است.

بنا به تازه ترین نظرسنجی ها، حزب اتحاد دمکرات مسیحی آنگلا مرکل حدود 34 تا 36 درصد رای داشته و پس از آن حزب سوسیال دمکرات با حدود 21 تا 22 درصد قرار دارد. بر اساس نظرسنجی ها همچنین نمایندگان حزب پوپولیست (عوامگرا) و راست تندروی 'آلترناتیو برای آلمان' نیز وارد پارلمان آلمان خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین