کد خبر: ۱۰۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
بررسی‌های اخیر نشان داده است که انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید باعث می‌شود که آسیب‌هایی که در طول زمان به میتوکندری وارد می‌شود کمتر شود.
ناطقان: همچنین ورزش‌های کوتاه مدت نسبت به روش‌های قدرتی ژن‌های بیشتری را تغییر می‌دهد که باعث کمتر شدن سرعت روند پیری می‌شود.

بررسی‌های اخیر نشان داده است که روش‌های کوتاه مدت و شدید 400 ژن را فعال می‌کنند. این‌ در حالی است که وزنه زدن 33 ژن و ورزش‌هایی با شدت متوسط 19 ژن را فعال می‌کنند. این ژن ها بر کارکرد میتوکندری تاثیر گذارند و در نهایت پروسه پیری را کندتر می‌کنند.

 



فاکتورهای مسمومیت‌های محیطی، غذای ناسالم، نداشتن فعالیت، استرس و ... باعث سرعت پیدا کردن روند پیری می‌شود.

 

در ورزش‌های کوتاه مدت و شدید (HIIT) فرد با شدت 100 درصد اما در زمان بسیار کوتاه ، یک حرکت ورزشی را انجا م می‌دهد و بعد یک استراحت کوتاه انجام می‌دهد.HIIT یکی از بهترین ورزش‌ها برای سوزاندن چربی‌های بدن است.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین