کد خبر: ۱۰۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که اگر ترکمان‌ها در کردستان عراق هدف قرار بگیرند، ترکیه در مداخله نظامی در اقلیم کردستان عراق تردیدی به خود راه نخواهد داد.
ناطقان: مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه A Haber گفت، درصورتی که ترکمان‌ها در کردستان هدف قرار بگیرند، ترکیه بدون تردید در اقلیم کردستان عراق مداخله نظامی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آنکارا در گذشته حمایت دیپلماتیکی را به مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق ارائه داده بود و او "مدیون ترکیه است".

وزیر خارجه ترکیه افزود، سیاستی که بارزانی در پیش گرفته است، راه را برای تشدید فعالیت‌های حزب کارگران کردستان هموار می‌کند. وی به رئیس اقلیم کردستان نسبت به وجود طرف‌های کردی که از پ.ک.ک حمایت می‌کنند، هشدار داد.

ترکیه حزب کاگران کردستان (پ.ک.ک) را یک گروه تروریستی به حساب می‌آورد.

وی تصریح کرد، آنکارا در حال حاضر بسته‌ای از اقدامات یک جانبه را برای تعامل با نتایج همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق آماده می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین