کد خبر: ۱۰۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از فعالیت 7000 هیأت دانش‌آموزی در مدارس و 540 هیأت شهری در کشور خبر داد و گفت: امسال در مراسم اربعین حسینی، موکب دانش‌آموزی انصارالمهدی(عج) در کربلا برپا می‌شود.
ناطقان: حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امروز در نشست خبری پیرامون ویژه‌برنامه‌های ماه محرم، اظهار کرد: طرح عملیاتی محرم در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول از ابتدای مهر تا 12 مهر ماه است و فاز دوم این طرح از 15 مهر ماه آغاز شده و تا 18 آبان ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این برنامه‌ها توجه به شاخص‌های تربیت حسینی برای مخاطبان مورد توجه است، ادامه داد: توجه به ملاحظات بومی و منطقه‌ای و احترام به آداب و رسوم مناطق به ویژه اقلیت‌های مذهبی و استفاده از اساتید مرکز فرهنگی ـ تربیتی آینده‌سازان از اهداف دیگر برنامه‌هاست.

علامتی خاطر نشان کرد: توجه به موضوعات بصیرت‌شناسی، جریان‌شناسی فکری و فرهنگی مربوط به دوران امامت امام حسین(ع)، سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی از اهداف دیگر برنامه‌هاست.
وی از فعالیت 7 هزار هیأت انصارالمهدی(عج) دانش‌آموزان متوسطه دوم در مدارس خبر داد و گفت:این هیأت‌ها در دهه اول محرم به عزاداری در مدارس می‌پردازند و در کنار آن در بیش از 270 شهرستان، 540 هیأت‌ شهری دختر و پسر در طول ایام محرم در حال برگزاری است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه هیأت‌های مدرسه‌ای به‌صورت مناسبتی و هیأت‌های شهری هفتگی برنامه اجرا می‌کنند، تصریح کرد: امسال 300 روحانی مبلغ و مبلغه در دهه اول محرم به مدارس اعزام شده است.

وی از اجرای طرح پویش (نحن و معکم) به منظور دفاع از مظلومان یمن، فلسطین، عراق، سوریه و میانمار خبر داد و گفت: در این برنامه برپایی هیأت‌ها با شعار «دفاع از مظلوم»، فضاسازی و برپایی نمایشگاه حقوق بشر آمریکایی در سطح شهر اجرا می‌شود.

علامتی با اشاره به برپایی موکب انصارالمهدی(عج) دانش‌آموزان در اربعین حسینی در کربلا، خاطرنشان کرد: قرار است این موکب در اربعین و با حضور دانش‌آموزان در مسیر پیاده روی در کربلا برگزار شود.
وی با بیان اینکه نذورات دانش‌آموزان جهت پشتیبانی از موکب انصارالمهدی(عج) در کربلا جمع‌آوری می‌شود، متذکر شد: کاروان پیاده‌روی دانش‌آموزی اربعین با عنوان «مسیر بهشت» ویژه دانش‌آموزان پسر در مرحله دوم طرح محرم انجام می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: طرح «بوستان ستاره‌ها» در بازه زمانی 6 تا 8 محرم اجرا می‌شود و در این طرح، دانش‌آموزان بر سر مزار شهدای دانش‌آموز حاضر شده و مزار شهدا را غبار روبی می‌کنند.
وی برنامه دیگر اتحادیه در ماه محرم را تحت عنوان مجمع زینبیون ویژه دختران نام برد و گفت: در این طرح که در 11 محرم در حسینه‌ها و مصلی استان‌ها اجرا می شود، دختران ضمن عزاداری با شعار «رایت الا جمیلا» با نقش زنان در عاشورا و الگوپذیری دختران انقلابی از حضرت زینب(س) آشنا می‌شوند.

علامتی از برپایی موکب عزاداری انصارالمهدی(عج) در مدارس در ایام محرم خبر داد و افزود: پخش کلیپ‌های مداحی و برنامه‌های فرهنگی و پذیرایی از دانش‌آموزان از برنامه‌های این موکب‌هاست.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه «لشکر فرشتگان» یادآور شد:در این برنامه دانش‌آموزان دختر با زنان مجاهد و اسوه مسلمان به ویزه حضرت زینب(س) آشنا می‌شوند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به فعالیت «رادیو محرم» در مدارس کشور، عنوان کرد: در این برنامه بیانات امام(ره)، رهبری و شهید مطهری در خصوص قیام امام حسین و مداحی در مدارس پخش می‌شود.
وی با اشاره به حضور دانش‌آموزان تشکل‌های مختلف دانش‌آموزی در کنار اعضای اتحادیه در مراسم‌ یاد شده، افزود: توجه به شور و شعور حسینی در برنامه‌های ماه محرم و مراقبت ویژه در برابر آسیب‌های رایج در مراسم‌ها به ویژه توجه به استفاده از اشعار و توجه به معرفت افزایی و جلوگیری از مداح محوری افراطی و آشنایی با مسایل روز منطقه و میانمار از اهداف دیگر برنامه‌هاست.

علامتی از مشارکت فعال دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های ماه محرم خبر داد و خاطرنشان کرد: تقسیم کار بین دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌ها و اولویت دادن به دانش‌آموزان اتحادیه و سایر تشکل‌های دانش‌آموزی در دستور کار است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و امور اوقاف و خیریه در اجرای برنامه‌ها خبر داد و تقویت فضای معنوی مدارس و شهرها با بهره‌گیری از دانش‌آموزان و تربیت بر اساس مفاهیم مرتبط با قیام امام حسین(ع) را از جمله اهداف مهم برنامه‌ها برشمرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین