کد خبر: ۱۰۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
یک مقام مسوول گفت:براساس آخرین آمار وزارت بهداشت از 120 نفری که مبتلا به تب کریمه کنگو شدند، 8 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.
ناطقان: کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی با اشاره به شیوع مجدد تب کریمه کنگو اظهار کرد: طبق روال همه ساله بیماری از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر تابستان ادامه دارد .

وی افزود: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تا پایان شهریور از 120 نفری که مبتلا به این بیماری شدند 8 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

امیری با اشاره به اینکه 13 استان کشور درگیر این بیماری بودند،گفت: آمار فوتی ها تنها مربوط به استان های کرمانشاه، مازندران، اصفهان، هرمزگان،خراسان رضوی، فارس و سیستان و بلوچستان است و خوشبختانه در 5 استان یزد، گیلان، لرستان، اردبیل و کرمان مورد فوتی نداشتیم.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم که در ایام محرم گوشت مورد نیاز خود را از قصابی و مراکز مجاز خریداری کنند و از کشتار غیر مجاز دام در معابر اجتناب کنند.

به گفته وی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی انتظار می رود که مردم جهت نذورات خود گوسفند مورد نیاز را از کشتارگاه های مجاز خریداری کرده و پس از نگه داری 24 ساعته در پیشسرد اقدام به توزیع کنند.

این مقام مسوول با بیان اینکه مردم هشدارها را جدی بگیرند، افزود: با ذبح غیر مجاز دام در دامداری ها علاوه بر شیوع تب کریمه کنگو احتمال انتقال بیماری تب مالت وجود دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین