کد خبر: ۱۰۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
استفاده از نخ‌های قابل جذب PDO آخرین و بهترین روش مطرح شده برای لیفت صورت و بدن است.
ناطقان: این روش که ابتدا در کره‌جنوبی به‌وجود آمده و توسعه و پیشرفت کرده است هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته متقاضیان بی‌شمار دارد.

استفاده از نخ‌های قابل جذب PDO آخرین و بهترین روش مطرح شده برای لیفت صورت و بدن  است. این روش که ابتدا در کره‌جنوبی به‌وجود آمده و توسعه و پیشرفت کرده است هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته متقاضیان بی‌شمار دارد، البته علت اصلی این موج تقاضای روزافزون چیزی نیست جز آسان بودن روش کار برای بیمار و نتایج بسیار درخشان نسبت به مشکلات اندک اجرایی این روش تحسین‌برانگیز.

 

برخی روش‌های درمانی در این روش قابل رقابت با جراحی هستند ولی با این روش خبری از گرفتاری‌های ناشی از عمل جراحی نیست و دوران نقاهت بسیار کوتاه‌تر و راحت‌تر از جراحی است.

 

ماده اصلی این نخ‌ها POLYDIOXANONE است که سال‌هاست در جراحی‌های داخلی مورداستفاده قرار گرفته است و بی‌ضرر بودن آن به اثبات رسیده است.

 

نحوه اجرای این پروتکل درمانی برای پزشک مجرب و آموزش‌دیده نسبتا آسان و با ریسک پایین است.

 عوارض لیفت با نخ چیست؟

این روش براساس قرار دادن تعدادی نخ که هر کدام خواص منحصر به فردی دارند در بخش‌های مختلف صورت است.

 

پس از جای‌گذاری نخ‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که موجب تحریک کلاژن‌سازی و سلول‌سازی پیرامون نخ‌ها می‌شود، لیکن این یک روش کلاژن‌سازی صرف نیست.

 

این نخ‌ها قابل جذب بوده و براساس نوع و برند زمان بازجذب متفاوتی دارند. در این روش قرار دادن نخ‌های خاصی زیر پوست موجب یک واکنش التهابی خفیف می‌شود که این واکنش التهابی کلاژن‌سازی و افزایش گردش خون را در پی دارد که به آن امبدینگ یا لیفت با نخ یا ترد لیفت Thread lift می‌گویند. بدین ترتیب در روش امبدینگ در ناحیه زیر پوست داربستی تشکیل می‌شود که می‌تواند پوست را محکم‌تر در جای خود نگه دارد. حدود ۳۰درصد از اثرات لیفت در همان روزهای اول قابل مشاهده است و مابقی اثرات لیفت حدود چهار ماه بعد از قرار دادن نخ‌های امبدینگ شروع می‌شود. پس از جذب نخ‌ها ،کلاژن‌های ساخته شده مسئول ادامه جریان لیفت خواهند بود.

 

نخ‌های کارگزاری شده پس از چهار تا ۱۸ماه وابسته به نوع نخ به‌طور کامل جذب می‌شوند اما اثرات لیفتینگ نخ‌های کارگزاری شده بین یک تا پنج سال، توسط کلاژن و بافت ایجاد شده در پیرامون نخ‌ها باقی خواهد ماند.

 

لذا به‌راحتی قابل فهم است که نوع و تعداد نخ‌های استفاده شده رابطه مستقیمی با ماندگاری اثرات درمانی و لیفت دارد.

 

نکته بسیار مهم این است که این نخ‌ها قابل جذب هستند و با نخ‌های غیرقابل جذب مانند روش سیلوئت که قبلا استفاده می‌شد و عوارض بسیاری دارند، بسیار متفاوت هستند.

 

نخ‌های امبدینگ که قابل جذب هستند، بسیار ایمن بوده و هیچ جای نگرانی نیست.

 

در یک پروژه لیفت تعداد قابل‌توجهی نخ (مثلا در لیفت صورت بیش از ۵۰عدد نخ) در شکل و سایزهای مختلف استفاده می‌شود.

 

از امبدینگ برای لیفت صورت و گردن، پستان، شکم و... استفاده می‌شود. نتایج لیفت صورت با نخ واقعا شگفت‌انگیز است.

 

انواع مختلفی از نخ‌ها در این روش (امبدینگ-  لیفت صورت و بدن) استفاده می‌شود مانند:

 

۱-    (Mono filament  Polydioxanone)

 

 که به اختصار به آن PDO می‌گویند نخ تک‌رشته‌ای است و خیلی اثرات لیفت ندارد.

 

۲-      PDO-COG

 

نخ تک‌رشته‌ای است که واجد خارهای بسیار ظریفی است. این برجستگی‌ها باعث افزایش سطح تماس می‌شود که خود موجب التهاب و کلاژن‌سازی  بیشتر می‌شود و از طرفی با قلاب شدن به پوست امکان لیفت سریع را ایجاد می‌کند. این نخ گران‌تر و موثرتر از بقیه است.

 

۳-      Polyglycolide (PGA)

 

استفاده از این نوع نخ دو مزیت دارد؛ اول اینکه چند رشته‌ای هستند و باعث التهاب بیشتری در پوست می‌شود و دوم اینکه نخ PGA به همراه خود گلیکولیک اسید دارد که آن‌هم درنهایت باعث افزایش التهاب و کلاژن‌سازی  بیشتر می‌شود.

 

در مجموع این نخ‌ها ۱۰درصد بیشتر از نخ‌های دیگر التهاب ایجاد می‌کنند و نتایج بهتری دارند.

 

۴-      Hurricane

 

در این سیستم نخ به‌ شکل مارپیچ کار گذاشته می‌شود لذا به‌همین دلیل طول بیشتری از نخ داخل بافت می‌شود که خود باعث التهاب و کلاژن‌سازی بیشتر می‌شود. این نخ‌ها نیز اثرات بیشتری در لیفت دارند و در کنار نخ‌های کاگ بسیار مورد استفاده برای لیفت هستند.

 

بدیهی است که التهاب بیشتر موجب کلاژن‌سازی و خونرسانی بیشتر می‌شود. این سوزن‌ها و نخ‌ها وابسته به محل کارگزاری که می‌تواند صورت یا بدن باشد در ضخامت‌های مختلف و با طول‌های مناسب هر محل موجود هستند.

 

عوارض لیفت صورت:

 

غیر از عفونت که ناشی از سهل‌انگاری پزشک یا در برخی موارد بیمار است، معمولا مابقی عوارض مانند کبودی و خارش و تورم و... جدی نبوده و ناشی از پروسه التهابی هستند.
منبع: میزان
برچسب ها: لیفت ، عوارض ، نخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین