کد خبر: ۱۰۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
رئیس محیط زیست شهرتهران گفت: بهتر است هئیت‌های مذهبی در ماه محرم به سمت سنتی شدن حرکت کنند، یعنی در مراسم تکریم از عزاداران حسینی به جای استفاده از ظروف یکبار مصرف، از ظروف قابل شستشو استفاده کنند.
ناطقان: محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهرتهران با اشاره به افزایش مصرف ظروف یکبار مصرف در اغلب مراسم‌‌های مذهبی و عزاداری‌ها، اظهار داشت: به دنبال افزایش استفاده شهروندان از ظروف یکبار مصرف در ایام محرم، توصیه‌های بهداشتی را درباره استفاده از این ظروف به تمام هئیت‌ها و تکایای مذهبی ارائه کرده‌ایم و مشکلات ناشی از آن‌ را نیز توضیح داده‌ایم.

وی افزود: استفاده از ظروف یکبار مصرف برای سلامتی مضر است و زمانی که این ظروف به عنوان پسماند وارد طبیعت می‌شوند، مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کنند.

بازگیر گفت: بهتر است هئیت‌ها و تکایای مذهبی در ماه محرم به سمت سنتی شدن حرکت کنند، یعنی در مراسم‌ تکریم عزاداران حسینی به جای استفاده از ظروف یکبار مصرف، از ظروف قابل شستشو مانند ظروف چینی، ملامین و غیره استفاده کنند و تا حد ممکن از میزان مصرف ظروف یکبار مصرف بکاهند و اگر هم قصد استفاده از این قبیل ظروف را داشتند، در پایان مراسم آن‌ها را جمع آوری و مدیریت کنند.
ظرف‌های یکبار مصرف گیاهی جایگزین مناسبی برای ظروف پلاستیکی

وی ادامه داد: البته اگر مجبور به استفاده از ظروف یک بار مصرف هستید، حتما از ظروفی استفاده کنید که زیست تخریب پذیر(گیاهی) و عمر کوتاهی داشته باشند، چرا که ظروف زیست تخریب پذیر(گیاهی) عمر کوتاهی در طبیعت دارند، یعنی اگر عمر ظروف یکبار مصرفی که هم اکنون استفاده می‌کنیم 5 سال باشد، ممکن است عمر ظروف گیاهی(زیست تخریب پذیر) 5 ماه باشد.

رئیس محیط زیست شهر تهران در رابطه با آسیب‌های استفاده از ظروف یکبار مصرف اظهار کرد: این ظروف بعد از مصرف در طبیعت رها می‌شوند و این باعث آلودگی خاک، آب و آسیب رساندن به زیستمندان می شود.

وی با تاکید بر فرهنگسازی در هئیت ها گفت: سعی می‌کنیم تا با حضور در هیئت‌ها و اطلاع رسانی به مردم در زمینه استفاده از ظروف سنتی به جای ظروف پلاستیکی یکبار مصرف و همچنین ترویج استفاده از ظروف گیاهی(زیست تخریب پذیر) به حفظ محیط زیست و توسعه فرهنگ کمک کنیم.

بازگیر در پایان تصریح کرد: برای حفظ طبیعت و محیط زیست باید از ظروف ثابت استفاده کنیم، اگر هم ناگزیر به استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف شدیم، ظروفی را انتخاب کنیم که جنس گیاهی و زیست تخریب پذیر دارند. همچنین باید توجه کنیم که پس از استفاده از این ظروف، آن‌ها را داخل کانال‌ها و جوی‌های آب، طبیعت و کنار جاده و خیابان رها نکنیم و مدیریت لازم را در جمع‌آوری آن‌ها داشته باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین