کد خبر: ۱۰۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
نخست وزیر عراق:
حیدر العبادی در کنفرانس خبری مشترک خود با رئیس جمهور فرانسه در پاریس تاکید کرد کرد بغداد خواهان درگیری مسلحانه با اقلیم کردستان این کشور نیست.
ناطقان: به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری مشترکش با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در پاریس گفت: من از نیروهای پیشمرگ می‌خواهم تا زیر نظر فرماندهی نیروهای فدرال عمل کنند. ما خواهان درگیری مسلحانه یا برخورد با اقلیم کردستان نیستیم.

وی در ادامه افزود: ما خواهان محافظت از اتحاد و یکپارچگی عراق هستیم. همه پرسی اقلیم کردستان غیر قانونی و مردود است. قانون اساسی عراق به همه شهروندان به یک دید نگاه می‌کند.

العبادی در خصوص داعش نیز گفت: تنها یک نوار مرزی با سوریه در دست گروه تروریستی داعش باقی مانده است.

ماکرون نیز در این کنفرانس تاکید کرد: ما خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق کردهای عراق هستیم. ما هم چنین خواهان محافظت از وحدت و ثبات عراق هستیم. مذاکره تنها راه حل و فصل این بحران است.

ماکرون بر آمادگی کشورش برای میانجیگری میان بغداد و اربیل برای حل بحران به وجود آمده تاکید کرد.

وی گفت: هفته‌های آتی هفته‌های سرنوشت سازی در خصوص جنگ علیه داعش خواهد بود سربازهای ما در خطوط مقدم جنگ علیه داعش هستند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین