کد خبر: ۱۰۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
بزرگداشت شهید «آیت‌الله اشرفی اصفهانی» چهارمین شهید محراب چهارشنبه ۱۹ مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در مجتمع فرهنگی امیرالمومنین (ع) برگزار می‌شود.
ناطقان: عطاءالله اشرفی اصفهانی، مدیرعامل بنیاد چهارمین شهید محراب (آیت‌الله اشرفی اصفهانی) در نشستی که به مناسبت تشریح برنامه‌های این بزرگداشت برگزار شد، با بیان اینکه هر ساله مهرماه به یاد شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی بزرگداشتی را برای این شهید برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: از دو سال قبل ستادی در محل بنیاد تشکیل شد تا برای بزرگداشت آیت‌الله اشرفی اصفهانی برنامه‌هایی داشته باشیم. بر همین اساس برنامه اصلی این بنیاد در روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه در مسجد و مجتمع فرهنگی امیرالمومنین (ع) بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: برنامه‌هایی نیز در استان کرمانشاه که محل شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی است، داریم. در استان کرمانشاه پنج روز برنامه‌هایی تحت عناوین شهید محراب و نماز اول وقت، شهید محراب و مال حلال، شهید محراب و جوانان، شهید محراب و ولایت فقیه و شهید محراب و مسجد را داریم که در این برنامه‌ها با خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیز دیداری داریم.

مدیرعامل بنیاد چهارمین شهید محراب تأکید کرد: شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی از معدود افرادی هستند که دو مقبره دارد. یکی از آن‌ها در تخت فولاد اصفهان و دیگری در گلستان شهدا کرمانشاه است. در ۲۳ مهرماه در استان کرمانشاه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رستگاری مراسم بزرگداشت این شهید برگزار می‌شود.

اشرفی اصفهانی یادآور شد: مقام معظم رهبری درباره شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی می‌فرمایند «ایشان عالم عامل بود». ما تلاش کرده‌ایم که منزل این شهید را در استان کرمانشاه بازسازی کنیم و مراسمی را در آنجا داشته باشیم. همچنین کتاب «برهان قرآن» که از تألیفات این شهید است در ۵۰۰۰ جلد بازنشر شده که در سالگرد او مجددا رونمایی می‌شود.

وی گفت: در ۲۱ مهرماه نیز در تخت فولاد اصفهان برنامه‌ای برای بزرگداشت آیت‌الله اشرفی اصفهانی برگزار می‌شود. آیت‌الله اشرفی اصفهانی ارتباط خوبی با اهل سنت داشتند و همواره آن‌ها نیز در این مراسم حضور پررنگی دارند. بنیاد از سال ۹۳ کار خود را آغاز و از سال ۹۴ به صورت رسمی توسط مرحوم آیت‌الله هاشمی افتتاح شد. از سال گذشته سررسید حبیب محراب را جمع‌آوری کردیم و امسال تلاش داریم سررسید شهدای محراب را گردآوری و منتشر کنیم. ما به پیشنهاد بنیاد نامه‌ای را به دفتر مقام معظم رهبری و سایر ارگان‌ها ارسال کرده‌ایم تا روز شهادت حضرت علی (ع) به نام روز شهید محراب نامگذاری شود.

مدیرعامل بنیاد چهارمین شهید محراب تأکید کرد: ما در فضای مجازی نیز حضور جدی خواهیم داشت و مجموعه مهدالرضا با تمرکز بر آموزش‌های قرآنی در بنیاد فعالیت می‌کند. یکی از دغدغه‌های ما این است که بتوانیم برای اولین بار کنگره بین‌المللی شهدای محراب را برگزار کنیم اما در بخش‌های مالی با مشکلاتی روبرو هستیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین