کد خبر: ۱۰۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳
نوبخت:
سخنگوی دولت با اشاره به افزایش نرخ بیکاری جوانان ١٥تا ٢٩ ساله در روستاها از ١٨.٨ به ٢٢ درصد گفت:در حالیکه جمعیت بیکار افزایش یافته تعداد فارغ التحصیلان بیکار از ٥٣٠ هزار نفر به ٩١٠ هزار نفر رسیده است.
ناطقان: محمدباقر نوبخت در چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر با رویکرد نخبگان روستایی در محل سالن اجلاس علت این کاهش جمعیت را از یکسو به دلیل تغییر مناطق جغرافیایی(تبدیل روستا به شهر) و از سوی دیگر مهاجرت دانست.

وی با اشاره به افزایش نرخ بیکاری جوانان ١٥تا ٢٩ ساله در روستاها از ١٨.٨ به ٢٢ درصد گفت:در حالیکه جمعیت بیکار افزایش یافته تعداد فارغ التحصیلان بیکار از ٥٣٠ هزار نفر به ٩١٠ هزار نفر رسیده است.

وی گفت: در حالیکه تعداد بیکاران بالا رفته ، تعداد دانش اموختگان هم فزونی گرفته که این برای ما پیام دارد.

وی گفت: تردیدی نیست اگر برنامه ریزی مناسبی در حوزه اشتغال روستایی نداشته باشیم علیرغم بازسازی و نوسازی مسکن روستایی بازهم شاهد مهاجرت روستاییان خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: امروز دیگر منابع طبیعی ثروت یک کشور نیست بلکه منابع انسانی ثروت اصلی هر جامعه محسوب می شود.

وی افزود: در مدت برنامه ششم توسعه کشور، یک میلیون و ٩١٤ هزار شغل در مناطق روستایی کشور باید ایجاد شود.

نوبخت با اشاره به تخصیص ١.٥ میلیارد دلار منابع ارزی معادل ٥ هزار میلیارد تومان به اشتغال روستایی گفت:به همین میزان هم بانکهای عامل منابع در اختیار می گذارند.

نوبخت بهره منابع صندوق را صفر درصد اما تسهیلات بانکی را ١٨ درصد عنوان کرد و گفت حاصل این دو رقم تقسیم بر دو می شود ٩ درصد که از این میزان هم به درصدش توسط دولت به شکل یارانه پرداخت می شود ؛ مبلغ یارانه ١٥٠٠ میلیارد تومان است.

وی یاداور شد نمی توان نسخه ای واحد برای روستاهای کشور نوشت زیرا روستای حاشیه زاگرس با روستای حاشیه البرز و یا تفتان متفاوت است و نیاز به برنامه جدا دارد.

وی از آماده شدن سند امایش ٢١ استان کشور خبر داد و گفت ١٠ استان دیگر هم بزودی تهیه می شود.

نوبخت در خاتمه گفت لایحه بودجه سال ٩٧ تا ١٥ اذرماه عملیاتی و به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین