کد خبر: ۱۰۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: آمریکا نمی‌خواست کار داعش در بلندی‌های عرسال لبنان پایان یابد و آمریکا بر دولت لبنان و ارتش اعمال فشار کرد و کمک‌ها به ارتش را برای یک مقطع زمانی متوقف کرد.
ناطقان: به نقل از العهد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی امروز خود را به مناسبت گذشت یک هفته از شهادت علی هادی العاشق و محمد حسن ناصرالدین، دو تن از شهدای مقاومت ایراد می‌کند.

این سخنرانی در منطقه العین در بقاع شمالی ایراد می‌گردد.

دبیرکل حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی خود خاطرنشان کرد: من در آغاز به تمامی خانواده‌های شهدا به دلیل شهادت بزرگ تبریک گفته و به دلیل از دست دادن این عزیزان تسلیت می‌گویم. در مراسم امروز به خانواده دو شهید علی هادی العاشق و محمد حسن ناصرالدین تسلیت گفته و همچنین تبریک می‌گویم. شهادت آن کسانی که به امام حسین (ع) در روزهای امام حسین (ع) ملحق شدند، گوارا باد.

وی تصریح کرد: در مقاومت ما ده‌ها تن از جوانان که در خانواده‌هایشان تک فرزند بودند، به شهادت رسیدند و تعداد زیادی از آنها همچنان در جبهه‌ها هستند. در رویارویی با اسرائیل ده‌ها تن از آنها کشته شدند و در رویارویی با تروریسم تکفیری نیز وضعیت اینگونه است و این برتری و ثروت انسانی است که لبنان در اختیار دارد.

دبیرکل حزب الله اظهار کرد: ما در مقاومت تا زمانی که اجازه والدین یعنی هم پدر و مادر را کسب نکنیم، نمی‌پذیریم که تنها فرزندشان به جبهه‌های نبرد برود و طبیعتاً، اجازه مادر دشوارتر است و در این مقطع زمانی، ما مخالف بردن آنها بدون موافقت پدر و مادرشان بودیم، اما پدران ومادرانی به مقرهای حزب الله به نزد ما می‌آمدند و در حد آرزو و خواسته‌شان برای من نامه می‌نوشتند که برای رفتن فرزندانشان به جبهه‌ نبرد اجازه داده شود.

وی افزود: به کسانی که اتهام‌ها و دروغ‌هایی را مبنی بر این امر مطرح می‌کنند که حزب الله آن جوانان را به زور به جبهه‌های نبرد می‌برد، می‌گویم که راز قدرت ما مادران، پدران، برادران و خواهران هستند.

وی افزود: شهید علی العاشق یکی از رهبران پیروزی اول در سال ۲۰۰۰ بود و وی یکی از فرماندهان پیروزی دوم نیز بود. امروز اگر بقاع و روستاهای بعلبک الهرمل از امنیت و صلح و آرامش برخوردار است، به دلیل وجود فرماندهانی همچون عباس و شهدایی چون محمد ناصرالدین است. ما به برکت آنها و مادران خانواده‌های آنها زندگی می‌کنیم و این یک فضلی است که باید شناخته شود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: این خون شهدا بود که پیروزی‌ها را ساخته و می‌سازد. آنها در بادیه سوریه به شهادت رسیدند که مساحت آن به ده‌ها هزار کیلومتر می‌رسد و به دیرالزور، المیادین، البوکمال و مرزهای سوریه و عراق می‌رسد و این نبردی لازم و ضروری بود و همچنان نیز باید این نبرد صورت بگیرد. چرا که نبرد با داعش پایان نمی‌یابد مگر آنکه این گروه از صحنه هستی حذف شود.

وی افزود: اخیرا داعش از تعدادی از شهرها و روستاها بیرون رانده شد و کسانی که معتقد بودند این نبرد باید متوقف شود و داعشی‌ها نباید تا مرزهای سوریه و عراق تحت تعقیب قرار بگیرند به این معنی بود که داعش مجددا حمله می‌کرد و وارد جنگ‌ها و درگیری‌هایی می‌شد. نه به این خاطر که گزینه دیگری نداشت بلکه به این دلیل که طرح داعش کشتن، تروریسم و ویران کردن است و در نتیجه مجددا تلاش می‌کرد تا به پیشروی‌هایی دست یابد و نبردهایی را مجددا آغاز کند. داعش اخیرا تلاش کرد تا ابتکار عمل را در دست بگیرد و اگر رویارویی‌های قهرمانانه ارتش سوریه و نیروهای مجاهد مقاومت نبود ممکن بود، نبرد رویکرد دیگری پیدا می‌کرد، چراکه داعش برای بازگشت به تمامی مناطقی که در سوریه از دست داده بود و همچنین مناطق در بلندی‌های عرسال تلاش و طرح ریزی می‌کند و داعش یک غده سرطانی است که باید برچیده شود.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: کسانی هستند که برای جلوگیری از نبرد با داعش و به تاخیر انداختن این نبرد تلاش می‌کنند و این افراد آمریکایی‌ها هستند. زمانی که مناطق آزاد شده را هم پیمانان ایالات متحده تحت کنترل خود درآورند، آمریکا کمک می‌کند. آمریکا نمی‌خواست کار داعش در بلندی‌های عرسال لبنان پایان یابد و آمریکا بر دولت لبنان و ارتش اعمال فشار کرد و کمک‌ها به ارتش را برای یک مقطع زمانی متوقف کرد.

وی افزود: آمریکا برای پایان دادن به کار داعش عجله‌ای ندارد، چراکه می‌خواهد ارتش‌ها و ملت‌ها را منهدم کرده و قدرت همگان را به تحلیل ببرد و می‌خواهد که این اقدامات برای طولانی‌ترین زمان ممکن ادامه داشته باشد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: در منطقه، ما در مقابل طرح جدیدی هستیم که همان طرح آمریکایی و عربستانی است و در راس کسانی که خواهان رهایی از این طرح هستند، جمهوری اسلامی ایران است و مشکل واقعی آمریکا با ایران این است که ایران عامل اصلی و واقعی برای سرنگون کردن طرح آمریکایی و عربستانی در منطقه بود و به همین دلیل، ایران بها می‌پردازد و به عنوان حامی تروریسم متهم شود.

وی تاکید کرد: ما منتظر صحبت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درمورد استراتژی آمریکا برای رویارویی با ایران هستیم و این مساله بر تمامی منطقه تاثیر خواهد گذاشت.


دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تحریم‌های جدید آمریکا و قانون جدید آن به صورت جزئی بر ما تاثیر می‌گذارد اما این تحریم‌ها باعث تغییر موضع ما نمی‌شود. من زمانی که اظهارات ثامر السبهان، وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را خواندم چندین نکته مثبت مهم در سخنان وی یافتم. نخست اینکه وی معتقد است تحریم‌ها راه‌حل نیست و در نتیجه نمی‌توان بر روی آن حساب باز کرد. دوم اینکه وی اذعان دارد که حزب‌الله قدرت بزرگ منطقه‌ای است و نمی‌توان جز از طریق یک ائتلاف بین‌المللی محکم با آن مقابله کرد و این بدین معناست که رویکرد آنها برای تشکیل ائتلاف‌های لبنانی جهت رویارویی با حزب‌الله فایده نداشته است. حزب‌الله بزرگتر از این است که السبهان بخواهد با یک ائتلاف داخلی با آن رویارویی کند. او می‌داند که حاکمان عربستان نمی‌توانند در قبال حزب‌الله دست به هیچ کاری بزنند و به همین دلیل نیازمند ائتلاف بین‌المللی هستند.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: سخنان السبهان بر اظهارات پیشین من در مورد ائتلاف‌های بین‌المللی برای رویارویی با مقاومت صحه می‌گذارد و استدلال السبهان این بود که از طریق تشکیل این ائتلاف؛ امنیت و صلح منطقه‌ای حفظ می‌شود.

وی افزود: حزب‌الله از عواملی است که امنیت و ثبات منطقه‌ای را حاصل می‌سازد که عربستان و اسرائیل و حامی آنها یعنی آمریکا این صلح منطقه‌ای را بهم زده‌اند. آنچه که گذشته است بسیار بدتر از آن چیزی است که ممکن است در آینده رخ دهد چراکه بسیاری از معادلات تغییر کرده است و در حال حاضر محور ما قوی‌تر از هر زمان دیگری است. ما خواهان امنیت، صلح و ثبات و برگزاری انتخابات در زمان آن و ادامه گفت‌وگوی سیاسی هستیم و اینکه دولت فعالیت خود را انجام دهد و بحران مالی را حل و فصل کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان یک دست‌نشانده برای حزب‌الله نیست اما آنچه که باعث نارضایتی آمریکایی‌ها شده، این است که آنها می‌خواهند رئیس‌جمهور، مزدور آنها و وابسته به سفارت آمریکا باشد. میشل عون از سوی اکثریت مردمی لبنان سخن می‌گوید و وی ضمانت ملی واقعی است و هر آنچه که آمریکایی‌ها می‌گویند چیزی را تغییر نخواهد داد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین