کد خبر: ۱۰۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
نوبخت:
سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: سیاست دولت کاهش نرخ تورم است و این یک تهمت به دولت است که می‌گویند در این امر دست دارد، آقای رئیس‌جمهور در جلسات اقتصادی نسبت به افزایش قیمت دلار نسبت به ریال بسیار حساس است و تذکر می دهد.
ناطقان: محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه(18 مهر) در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت درباره تذکر نمایندگان مبنی بر کم بودن حقوق بازنشستگان چه کاری انجام می دهد، گفت: تردید نکنید به هر میزان توانایی مالی داشته باشیم به آنها خدمت خواهیم کرد و همچون سال گذشته‌ رقم ویژه ای برای بازنشستگان در نظر گرفته ایم.

سپاه ارگانی رسمی، انقلابی و ارزشی است

سخنگوی دولت درباره لفاظی‌های اخیر آمریکا و طرح قرار دادن نام آن در لیست سازمان‌های تروریستی، عنوان کرد: مواضع دولت نسبت به سپاه روشن است، سپاه یک ارگانی رسمی، انقلابی و ارزشی است و یکی از مولفه های قدرت برای دفاع از ملت است.

وی تاکید کرد: مردم هیچ‌گاه شجاعت و ایثار سپاه را در دفاع از کشور فراموش نمی‌کنند و جهان باید با چشم واقع‌بینانه دفاع سپاه در برابر تهاجم تروریست ها به ویژه داعش را تایید کند که می‌کند.

وی اظهار کرد: سپاه هم مدافع از ملت و هم مهاجم به تروریست هاست، اگر آمریکا این اقدام را انجام دهد خودش را در صف تروریست ها قرار می دهد.

نوبخت خاطرنشان کرد: همه باید به سپاه مباهات کنیم و جهان و بشریت هم باید از سپاه برای مبارزه با تروریسم قدردانی کند، هر کشوری که نسبت به سپاه این موضع را داشته باشد در مواضع با تروریست ها مشترک می شود، ما همواره به وجود سپاه افتخار می کنیم و استمرار و قوت آن را قوت مردم می دانیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش بودجه سپاه پاسداران، گفت: این افزایش بودجه مصوبه مجلس شورای اسلامی است و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده است.

ادعای دست داشتن دولت در ماجرای بالا رفتن نرخ ازر تهمت است

نوبخت درباره بالا رفتن نرخ دلار و سکه و ادعای دست داشتن دولت در ماجرای جبران کسری بودجه، گفت: سیاست دولت این نیست که پول ملی تضعیف شود، با کاهش ارزش ریال در برابر دلار مخالف هستیم و سیاست مدیریت نرخ ارز شناور است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نرخ دلار کاهش پیدا خواهد کرد، سال گذشته هم دلار بالا رفت و من به عنوان سخنگو گفتم که کاهش پیدا می کند و کرد.

وی تاکید کرد: سیاست دولت کاهش نرخ تورم است و این یک تهمت به دولت است که می‌گویند در این امر دست دارد، آقای رئیس‌جمهور در جلسات اقتصادی نسبت به افزایش قیمت دلار نسبت به ریال بسیار حساس است و تذکر می دهد.

نوبخت با بیان اینکه ما غالبا این حرف‌ها را از کسانی می‌شنویم که در انعکاس تشنج حرف‌های ترامپ و کشاندن آن به داخل محابایی ندارند، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که دولت آمریکا چگونه است؛ ممکن است پایان هفته ترامپ حرف‌هایی بزند این نباید باعث آشفتگی کشور ما شود، ما باثبات هستیم و در سخت‌ترین شرایط اقتصاد خود را کنترل می‌کنیم. باید همه در برابر یک آدم هرزگو متحد باشیم.

وی ادامه داد: این برجام هیچ کاری هم نکرده باشد به سال 92 نگاه کنید کدام کشور منزوی بود و امروز چه کسی منزوی است، امروز ایران به عنوان یک کشور پایبند به تعهدات بین‌المللی قابل احترام است و آمریکا مورد احترام نیست. ما حقانیت خود را به جهان ثابت کردیم.

نوبخت تصریح کرد: هر زمانی که لازم باشد به قبل از برجام بازگردیم با قدرت برمی گردیم و دنیا هم این را می داند، دولت خواهان تقلیل ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار نیست.

مردم کُرد سرمایه ای بزرگ و محبوب ما هستند

وی درباره حضور رئیس جمهور در نشست سه جانیه ایران و ترکیه و عراق در خصوص اقلیم کردستان گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران یکپارچگی کشور همسایه ما عراق است، مردم کرد سرمایه ای بزرگ و محبوب ما هستند و یکی از با شرافت ترین اقوام ایرانی اند.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما مردم اقلیم کردستان را دوست داریم و از مسئولان آن انتظار داریم به گونه ای عمل کنند که مردم خوب آنجا در آسیب قرار نگیرند. دولت عراق از ما کمک خواست و معتقدیم باید به این کشور کمک کنیم و یک هماهنگی بین ایران ترکیه وجود دارد. هر زمانی که لازم باشد جلسات مشترکی ایجاد شود، دولت آمادگی دارد.

نوبخت با اشاره به سفر اردوغان به ایران گفت: سفر رئیس‌جمهور ترکیه به ایران در خصوص اقلیم کردستان بود. ما هیچگاه راضی نمی‌شویم که سیاست‌های ما موجب آسیب مردم اقلیم کردستان شود

باید منتظر گزارش وزارت اطلاعات درباره دری اصفهانی باشیم

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات وزارت امور خارجه درباره دری اصفهانی گفت: مباحث جاسوسی از وظایف وزارت اطلاعات است، همانگونه که گزارش‌های و شهادت وزیر اطلاعات در مورد مباحث جاسوسی فرزندان یکی از روسای قوا قبول کردیم که واقعا هم باید قبول کنیم، پاسخ این سوال را هم واگذار کنیم که وزیر اطلاعات به عنوان گزارش نهاد اطلاعاتی به ما و جامعه بدهد.

اعتبار دولت برای اربعین

سخنگوی دولت در واکنش به گران شدن نرخ بلیط اتوبوس‌ها در مراسم اربعین، گفت: اتوبوسران‌ها معتقدند که در مراسم اربعین تنها زائران را به مرزها منتقل می‌کنند و به صورت خالی باز می‌گردند و نمی‌توانند ضرر کنند، دولت هم در این شرایط نمی تواند تحکم داشته باشد که شما ضرر کنید؛ ما برای اربعین اعتبار خاصی در نظر گرفتیم و در اختیار وزارت کشور است.

نوبخت درباره حساسیت رئیس‌جمهور به پدیده فساد گفت: خط قرمزی برای رئیس دولت در برخورد با فساد وجود ندارد و این را هم نشان داده است. دولت، مجلس و قوه قضائیه باید با فساد مبارزه کنند، باید اعتماد کنیم و این فرصت را به قوه قضائیه بدهیم که با استقلال به پرونده ها ورود و رسیدگی کند، انتظار دیگر این است که این قوه مستقل کنش ها و واکنش هایش به گونه ای باشد که شبهه سیاسی بودن به آن نزنند، آن وقت هم بحث اصلی مبارزه با فساد مخدوش می شود و هم آثار سویی بر جامعه می گذارد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: باید بین سران سه قوا اتحاد باشد. مردم هم همین را می‌خواهند. عده ای در آن سر دنیا آمریکا حرف‌هایی می‌زند و در داخل هم عده‌ای دیگر همان‌ها را تکرار می‌کنند. اختلاف سران سه قوه نگرانی بین مردم را بیشتر می‌کند.

وی در ادامه درباره لایحه بازنشستگی پیش از موعد گفت: در این مورد اطلاعات لازم را ندارم.

درباره وزارت نیرو به جمع‌بندی رسیدیم

نوبخت درباره معرفی دو وزیر علوم و نیرو و تاخیر دولت در این مورد، بیان کرد: درباره وزارت نیرو جمع‌بندی لازم انجام شده است، اما وزارت علوم حساس است و باید به دست کسی سپرده شود که ارکان نظام درباره وی اتفاق نظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: مسؤلان عالی رتبه نظام درباره وزیر این وزارت‌خانه حساس هستند و قصد داریم مانند گذشته نشود که چند نفر معرفی شوند و رأی نیاورند.

پرونده برادر جهانگیری ارتباطی به این دولت ندارد

سخنگوی دولت درباره بازداشت برادر معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در این مورد شاهد روح بزرگ و خویشتنداری آقای جهانگیری بودیم که با صراحت به قوه قضاییه اعلام کرد که هر چه می‌خواهید دنبال کنید، این موضوع هیچ ارتباطی به دولت ندارد و موضوعاتی که دوستان دنبال می‌کنند مربوط به قبل از دولت یازدهم است.

حرف‌های آمریکا در قبال برجام نباید موضع جهان تلقی شود

سخنگوی دولت درباره ادعای غربی‌ها پیرامون مذاکره بر سر قدرت موشکی، گفت: به هیچ وجه قدرت موشکی ما قابل مذاکره نیست؛ ما برای افزایش قدرت دفاعی هر جایی که لازم بدانیم تخصیص اعتبار بیشتری می‌دهیم؛ آن کسی که برای خروج از برجام تلاش می‌کند آمریکا و هم فکرانش هستند و ما نباید این طرز فکر را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: یک کشور مخالف برجام است و این موضع نباید موضع جهان تلقی شود. آمریکا با این کارهایش مردم کشور و جهان را به زحمت می‌اندازد، این کشور گاف زیاد می‌دهد، اما ما می‌توانیم عقلانی رفتار کنیم.

اصلاح نظام بانکی و اقدامات دولت در این راستا

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اصلاح نظام بانکی، خاطر نشان کرد: برای اصلاح نظام بانکی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در دست اقدام بوده و بحث نرخ سود بانکی و تقلیل معوقات بانک‌ها انجام خواهد شد.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر برجام تایید شود آیا در مورد سایر موارد اختلاف ایران آماده مذاکره است، گفت: تصمیم گیری در این مورد بر عهده مسئولان عالی نظام است و تصمیشان پخته، با تعقل و فکر خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین