کد خبر: ۱۰۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
متخصص جراحی سینه با اشاره به اینکه این سرطان در صورت تشخیص به موقع درمان‌پذیر است، گفت: کنترل وزن در پیشگیری از سرطان سینه اهمیت زیادی دارد.
ناطقان: آسیه الفت‌بخش در نشست خبری کنگره سه‌گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: تغذیه سالم و تحرک بدنی مهمترین عوامل قابل کنترل برای کاهش ابتلا به بیماری سرطان است و عوامل ژنتیکی، سبک زندگی، تغییرات هورمونی، سن بالا در اولین بارداری می‌تواند سبب بروز سرطان سینه شود. 

وی افزود: آلودگی‌های محیطی، تغذیه ناسالم، کم بودن تحرک بدنی و چاقی مهمترین علل بروز سرطان سینه محسوب می‌شود. 

مدیر گروه پژوهشی بیماری‌های سینه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه سرطان سینه در صورت تشخیص به موقع درمان‌پذیر است، گفت: کنترل وزن در پیشگیری از سرطان پستان اهمیت بسیاری دارد. 

به گفته وی، غربالگری و معاینات دوره‌ای توسط پزشک بهترین روش‌های تشخیص به موقع سرطان سینه به شمار می‌آید. 

این متخصص جراحی سینه با اشاره به برگزاری کنگره ملی سرطان پستان پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، گفت: پیشگیری در سرطان، تصویربرداری و روش‌های مداخله‌ای، ژنتیک و سرطان سینه توارثی، کیفیت زندگی، حفظ باروری، کاربردهای مهندسی پزشکی، جنبه‌های اخلاقی در سرطان سینه از جمله محورهای مورد بحث و گفت‌وگو در این کنگره است.

الفت‌بخش خاطرنشان کرد: تاکنون 310 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و حدود 200 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه خواهد شد. 

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین