کد خبر: ۱۰۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴
پرهیز از ورود به اماکن عمومی و پر ازدحام تا حد امکان، پوشاندن سر بعد از استحمام همچنین در هوای سرد،کم کردن خوردن غذا و نوشیدنی‌ها پرهیز از گرسنگی و تشنگی، پرهیز از مصرف آب سرد و ... از جمله مواردی است که می توانید با انجام آن ها از آنفلوانزا در امان باشید.
ناطقان: پرهیز از ورود به اماکن عمومی و پر ازدحام تا حد امکان، پوشاندن سر بعد از استحمام همچنین در هوای سرد، پرهیز از قرار گرفتن در معرض باد، پرهیز از استشمام بوهای گرم و تند مانند انواع عطرها و ادکلن‌های گرم، در صورت تماس با بیماران مسیر تهویه هوای اتاق از سمت بیمار به سمت افراد سالم نباشد. کم کردن خوردن غذا و نوشیدنی‌ها پرهیز از گرسنگی و تشنگی، پرهیز از مصرف آب سرد، کاهش مصرف گوشت و در صورت لزوم استفاده از گوشت‌های سریع‌الهضم مانند بره، بزغاله و پرندگان به جای گوشت‌های دیرهضم مانند گاو و گوساله، کاهش مصرف چربی‌ها، پرهیز از مصرف انواع شیرینی‌های چرب و غلیظ، کاهش مصرف غذاها و میوه‌هایی که رطوبت را در بدن افزایش داده و سریع فاسد می‌شوند مانند ماهی، شیر، ماست، خیار، هندوانه، خربزه و کدو، پرهیز از مصرف سبزیجات تند شامل سیر، پیاز و پیازچه، ترب، تره و شاهی، پرهیز از مصرف سرخ‌کردنی‌ها، پرهیز از مصرف مواد غذایی دارای ادویه‌جات تند و گرم مانند سوسیس، کالباس، پیتزا و انواع سس‌ها یا به‌کار بردن زیاد این ادویه‌جات در پخت و پز، مصرف میوه‌های خوشبو مانند انار، سیب، به، زالزالک و گلابی، مصرف شربت‌های ترش‌طعم تهیه شده از آب انار میخوش، لیموترش، ریباس، سیب ترش و مصرف سکنجبین، استفاده از انواع ترشی‌ها در غذا مانند سرکه، آب غوره، آب لیمو، آب انار ترش، رب انار، زرشک و سماق و ... از جمله مواردی است که می توانید با انجام آن ها از آنفلوانزا در امان باشید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین