کد خبر: ۱۰۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از توزیع یک وعده غذای گرم به صورت رایگان در مهدهای روستایی همزمان با گرامی داشت هفته کودک خبر داد.
ناطقان: بهزاد ستاری در مراسم گرامیداشت هفته کودک در اردبیل اظهار کرد: ما تا پایان سال تحصیلی در مهدهای روستایی و مناطق محروم برنامه توزیع رایگان یک وعده غذای گرم را انجام می‌دهیم و سعی مان بر این است تا کودکان با تغذیه سالم در قالب این طرح آشنا شوند.

وی ضرورت آشنایی کودکان را با روابط سالم اجتماعی و آموزش های پیش از ورود به مدرسه یادآور شد و افزود: با مجوزی که اخذ شده قرار است در روستاهای با جمعیت بالای 10 نفر روستامهد راه اندازی شود.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به ضرورت توجه به مفاد کنوانسیون حقوق کودک در صیانت از نسل های آینده، خاطرنشان کرد: ما با دستگاه های مرتبط جلساتی را برگزار کرده و براساس وظایف ذاتی سعی داریم تا به کودکان بازمانده از تحصیل و همچنین کودکان کار فضای اجتماعی با انگیزه شور و نشاط و شادابی را فراهم کنیم.

ستاری افزود: با همکاری آموزش و پرورش کودکان بازمانده از تحصیل در فرآیند آموزشی قرار گرفته و همچنین سعی می شود همراه با خانواده ها به نیازهای متنوع کودکان از بازی و سرگرمی گرفته تا تحصیل و آموزش توجه جدی کنیم.

وی از برپایی نمایشگاه هفته جهانی کودک در خیابان ساحلی اردبیل خبر داد و اضافه کرد: تا 21 مهرماه این نمایشگاه دایر خواهد بود و ما سعی داریم به خانواده ها و کودکان در حوزه های مختلف بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ... ارائه خدمات کنیم.

در این مراسم رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل نیز در سخنانی کودکان را گل های بوستان خانواده ها و همچنین جامعه عنوان کرد و افزود: مراقبت از این کودکان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در اردبیل از اولویت بالایی برخوردار است به طوری که رفتارهایی که منجر به کودک آزاری و یا کودک دزدی می شود در استان اردبیل آمار پائینی دارد.

سرهنگ تقوی اظهار کرد: با توجه به وجود افراد فرصت طلب و سودجو در ارتباط با دزدی کودکان و احتمال کودک آزاری ها باید خانواده ها در مسیر کوچه و بازار و مدرسه مراقب فرزندان خود باشند و به آنها جرات نه گفتن به روابط غیر از پدر و مادر نزدیکان را آموزش دهند و با برقراری رابطه دوستی و صمیمیت زمینه درک متقابل را از نیاز آنها فراهم کنند.

وی به وقوع جرایم متعدد در سطح کشور برای کودکان با زیورآلات و طلاجات اشاره کرد و گفت: از خانواده ها انتظار می رود برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی کودکان خود را عاری از این زیورآلات نگهداری کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین