کد خبر: ۱۰۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
رییس پلیس پیشگیری ناجا از تشکیل یگان حفاظت 11 دستگاه، وزارتخانه، نهاد و سازمان خبر داد.
ناطقان: سردار محمد شرفی در رزمایش مشترک یگان‌های حفاظت و رده‌های تابعه پلیس پیشگیری ناجا که در مقر مرکزی ستاد ناجا برگزار شد، گفت: امروزه با اقدامات انجام شده، یگان حفاظت در 11 دستگاه، وزارتخانه، نهاد و سازمان از جمله قوه قضاییه، سازمان زندان‌ها، سازمان میراث فرهنگی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان انرژی اتمی، سازمان محیط زیست، سازمان زمین و مسکن، سازمان جنگل‌ها و مراتع، سازمان شیلات، سازمان گمرک و شهرداری تهران تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تعداد دیگری از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نیز برای راه‌اندازی یگان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: از جمله این نهادها می‌توان به وزارت بهداشت، وزارت نیرو، وزارت دادگستری، بانک مرکزی، صداوسیما، آستان قدس رضوی و شهرداری‌های زاهدان و شیراز نیز اشاره کرد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به قانون تشکیل ناجا افزود: به موجب تبصره یک این قانون قرار بود تا نیروهای مسلح همه سازمان‌های دولتی در نیروی انتظامی ادغام شوند و سازمان‌های دولتی از نظر داشتن یگان‌های مسلح به سه قسم تقسیم شدند که برخی از این سازمان‌ها گارد و یگانی مشخص داشتند. برخی با استفاده از نیروهای کمیته انقلاب، تعدادی را جذب کرده اما فاقد سازمان مصوب بودند و برخی دیگر نیز حفاظتشان برعهده پلیس است.

شرفی با اشاره به گستردگی ناجا و صلاحیت‌های جسمی و استخدامی پلیس و مشکل ورود افراد و اینکه ناجا تمایلی نشان نداد تا این سازمان‌ها در نیروی انتظامی ادغام شوند، گفت: به همین دلیل در ماده 187 برنامه توسعه کشور، تشکیل یگان‌های حفاظت در دستور کار قرار گرفته و کلیات آن نیز در مجلس تصویب شد و سرانجام با اقدامات کارشناسی و جلسات متعدد در ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور در مردادماه سال 79 دستورالعمل این یگان‌ها صادر شد.

به گفته وی، از آن زمان تاکنون، اقدامات این یگان‌ها موجب رفع تصرف بیش از 1000  هکتار از مراتع و جنگل‌ها و 1500 هکتار از اراضی ملی شده است. همچنین این یگان‌ها 212 هزار و 448 قرص روانگردان را کشف کرده و حفاظت از نخبگان و محموله‌های هسته‌ای نیز برعهده آنها قرار دارد.

به گفته رییس پلیس پیشگیری ناجا، با اقدامات این یگان‌ها از 795 مورد قاچاق و خرید و فروش اموال قاچاق و همچنین حفاری غیرمجاز در اراضی ملی جلوگیری شده است و آنان مسوولیت حفاظت از 3000 نقطه از اماکن طبقه‌بندی شده و منقول و غیرمنقول دولت را برعهده دارند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین