کد خبر: ۱۰۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
نخستین همایش ملی ربوتیک پلیس راهور تحت عنوان «ربو ترافیک» امروز در شهرک آزمایش برگزار شد.
ناطقان: امروز نخستین همایش ملی «ربوترافیک» پلیس راهور با شرکت شماری از نخبگان در علم رباتیک برگزار و در آن تعدادی از تیم‌های ربوتیک به اجرای مسابقه با یکدیگر و همچنین نمایش توانمندی‌های خود در این عرصه پرداختند.

در حاشیه این همایش سرهنگ بصیرت رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهور گفت: در مجموع حدود ۳۰ تیم در این همایش شرکت کردند و در دو سطح نونهالان و بزرگسالان به نمایش دستاوردها و توانمندی‌های خود پرداختند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را اصلاح رفتار ترافیکی و همچنین حمایت از دیدها و دانش‌های نو در ترافیک و کاهش سوانح ترافیکی دانست و خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه سالانه تعداد زیادی از شهروندان ما در حوادث ترافیکی یا جان خود را از دست می‌دهند یا دچار مصدومیت و معلولیت می‌شوند و درصد قابل توجهی از این افراد را کودکان، نوجوانان و جوانانی شامل می‌شوند که می‌توانند به عنوان نیروی مولد به کشور خدمت کنند.

وی با بیان اینکه حوادث رانندگی هزینه‌های بسیاری را در ابعاد مختلف به جامعه و خانواده‌ها وارد می‌کند، افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی که قطعا در آینده نیز ادامه خواهد داشت می‌تواند منجر به اصلاح رفتارهای ترافیکی شود چرا که تعدادی از این ربات‌ها در حوزه آموزش قوانین ومقررات راهنمایی و رانندگی و اصلاح فرهنگ ترافیک فعالیت می‌کنند و جامعه هدف‌شان نیز کودکان، نوجوانان و جوانان است.

در این همایش که تا عصر امروز ادامه داشت تیم‌های مختلف به نمایش توانمندی‌های خود پرداخته و از تعدادی از تیم‌های برگزیده نیز در طرح‌های بعدی‌شان حمایت خواهد شد. نکته قابل توجه دیگر حضور پررنگ دانش‌آموزان فعال در حوزه ربوتیک بود و این دانش‌آموزان موفق به طراحی رباتی مسیریاب شده بودند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین